راه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجله خبری

مهلت یک‌‌هفته‌‌ای برای معرفی ساختمان‌‌های ناایمن تهران

به گزارش ساختمان آنلاین:  این اولتیماتوم یک هفته‌‌ای شورا به شهرداری مربوط به به‌روزرسانی اطلاعات و اسامی ساختمان‌‌های ناایمن و انتشار لیست در سامانه شفافیت است. بر اساس این گزارش، در نامه‌‌ای که به این منظور به شهرداری پایتخت ارسال شده است در مورد ایمن‌‌سازی ساختمان‌‌های پرخطر و لزوم آگاهی شهروندان تاکید شده است و اعلام شده که لیست ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر شهر تهران در سامانه شفافیت ظرف مدت یک هفته منتشر شود. آن طور که اعضای شورای شهر تهران می‌‌گویند، در سال ۹۸ شورای شهر مصوبه‌‌ای داشت که شهرداری را ملزم به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان‌‌های موجود تهران کرده بود.

در این راستا از شهرداری خواسته شده که اسامی و مشخصات ساختمان‌‌ها را با اولویت تعداد مراجعان، اهمیت بنا و موارد خطرآفرین به‌روزرسانی کند و آخرین تدابیر ایمنی صورت گرفته قبل از انتشار مدنظر قرار گرفته شود.  شورای شهر تهران با بیان اینکه لازم است حتما سازمان آتش‌‌نشانی نسبت به به‌روزرسانی اطلاعات ساختمان‌‌های ناایمن اقدام کند، اعلام کرده است: انتشار اسامی ساختمان‌‌ها بدون به‌روزرسانی اطلاعات ممکن است تبعاتی داشته باشد چرا که ممکن است مالک نسبت به ایمن‌‌سازی اقدام کرده باشد و در صورتی که اسم ساختمان در میان ساختمان‌‌های ناایمن منتشر شود پیگیری قضایی برای وی محفوظ است. این در حالی است که سخنگوی سازمان آتش‌‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران به انتشار اسامی این ساختمان‌ها در فضای مجازی واکنش نشان داد. وی با بیان اینکه هنوز ریز اسامی در لیست منتشر شده از ۱۲۹ ساختمان ناایمن تهران در فضای مجازی را ندیده است، گفت: باید بگویم که این لیست مورد تایید آتش‌‌نشانی نیست. اما این عدم تایید معنایش این نیست که تمام ساختمان‌هایی که نامشان در این فهرست آمده، ایمن هستند و ممکن است ساختمان‌های ناایمن هم در این لیست باشد. سید‌جلال ملکی اعلام کرده است: آتش‌‌نشانی تهران این آمادگی را دارد که از این ۱۲۹ ساختمان که اسامی‌‌شان منتشر شده و همچنین دیگر ساختمان‌های شهر تهران بازدید ایمنی کرده و موارد خطرناک و خلأهای ایمنی آنها را استخراج و به مالکان بیان کنند. وی افزود: با هماهنگی دادستانی لیست ۱۲۹ ساختمان پرخطر را حتما منتشر خواهیم کرد چرا که با هیچ فردی تعارف نداریم. بی‌‌تردید نباید اجازه دهیم بحث انتشار اسامی این ساختمان‌ها تبدیل به ترس شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا