مجلس و ارگان هامجله خبری

تاثیر قوانین مجلس بر کاهش قیمت مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین: عبدالجلال ایری، به تاثیر قوانین مجلس بر کاهش قیمت مسکن اشاره کرد و گفت: آثار قانون مالیات برخانه های خالی هنوز آنطور که باید خود را در بازار مسکن نشان نداده است و قطعا در ماه های آتی نتایج آن بیشتر مشهود می شود.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس شورای اسلامی، افزود: طی سالهای پس از انقلاب اسلامی، سه رویکرد را برای تامین مسکن تجربه کردیم، تامین زیرساخت و زمین یکی از رویکردهای تامین مسکن در دولت‌های پنجم و ششم بود که بر اساس آن زمین و زیر ساختهای لازم در اختیار کارکنان قرار می‌گرفت، در همین راستا شهرک‌های مختلفی مانند شهرک فرهنگیان و … در نقاط مختلف کشور احداث شد، از طرفی تامین سرمایه و ارائه وام رویکرد دیگری بود که در دوره‌های بعد با فراز و فرودهای مختلف اجرا شد. رویکرد سومی که در دولت نهم و دهم تحت عنوان مسکن مهر پیگیری شد، ورود دولت به بازار مسکن و ساخت خانه بود.

وی ادامه داد: دولت‌های گذشته هر کدام به نحوی در مسیر تامین مسکن مورد نیاز قشر کم درآمد و آسیب پذیر جامعه گام برداشتند که البته هر کدام با نقاط ضعف و قوت بسیاری همراه بودند. اما متاسفانه در دولت آقای روحانی هیچ استراتژی خاصی را در حوزه ساخت مسکن شاهد نبودیم و در واقع مسیر تامین مسکن برای اقشار کم درآمد در این دوره به صورت شفاف مشخص نبود؛ چرا که زمانی طرح مسکن اجتماعی مطرح شد اما به سرانجام مطلوب نرسید و اکنون نیز طرح اقدام ملی مسکن مطرح شده که با توجه به شرایط خاص آن بعید است، تا پایان دولت به بهره برداری برسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در طرح جهش تولید و تامین مسکن که در کمیسیون عمران تدوین شده است، تلاش شده نواقص سه رویکرد مختلف ساخت و تامین مسکن در دوره های مختلف برطرف شود که یقیناً با وجود ایده‌ای بسیار مناسب در تامین مسکن افراد کم درآمد و کاهش قیمت خانه موثر خواهد بود. از این رو معتقدم سال آینده تحت تاثیر طرح‌های حمایتی مجلس در حوزه مسکن، بازار ملک رونق پیدا کرده و شاهد کاهش شدید قیمت خانه خواهیم بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام پری روز خیارخریدم کیلیویی۱۳هزارتومن که قبلاحداکثر۲هزارتومن بود امروز بعدازدوروز کیلیویی۱۷هزارتومن شده؟ وخوردخوراک مهمتراز مسکن است مسکن در مقایسه باخوردوخوراک بخصوص اجناس و وسایل و لوازم خانگی و…افزایش قیمت نکند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا