اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

راهبردهای احیای بافت‌های فرسوده باید بازنگری شود

کارشناس مسکن با اشاره به اینکه استراتژی فعلی بازآفرینی بافتهای فرسوده منجر به تحریک عرضه مسکن و جذب سرمایه گذاری در بافتهای ناکارآمد شهری نمی شود، بر لزوم تجدید نظر در سیاستهای مربوط به نوسازی بافتهای فرسوده شهری تاکید کرد.

آقای فرهاد بیضایی در گفتگو با ساختمان آنلاین گفت: در حال حاضر دولت با هدف رونق احیای بافت‌های فرسوده، مشوقهایی با محوریت حذف پارکینگ و افزایش تراکم در دستور کار خود قرار داده است. این در حالی است این راهکارها به هیچ وجه سبب ایجاد تحول در احیای بافتهای فرسوده نمی شود.

وی ادامه داد: سیاستهای فعلی بافت فرسوده بر نوسازی پلاکهای بافت فرسوده متمرکز است، این در حالی است که این رویکرد مشکلات زیرساختی بافتهای فرسوده را حل نمی کند و منجر به افزایش سطح کیفیت زندگی در بافتهای ناکارآمد شهری نمی شود.

بیضایی درباره تبعات حذف پارکینگ و افزایش تراکم در بافتهای فرسوده تاکید کرد: این سیاستها در کنار غفلت از تسهیل تردد و عبور و مرور واصلاح شبکه ترافیک در بافتهای فرسوده، سبب کاهش کیفیت سکونت بیش از پیش خواهد شد.

کارشناس مسکن اذعان داشت: اولویت سیاست گذاری بافتهای فرسوده،باید اصلاح زیرساختهای شهری و کاهش تراکم در بافتهای ناکارآمد شهری از طریق تهاتر واحدهای بافتهای فرسوده با زمین باشد.

4.5/5 - (8 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا