اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهفن آوری های ساختمانیمجله خبری

ورود چینی‌ها به بازار مسکن هم تهدید است هم فرصت

یک کارشناس مسکن گفت: ورود سرمایه های خارجی به کشور در حوزه مسکن می تواند مثبت باشد اما ورود سازندگان و پیمانکاران می تواند یک تهدید برای حوزه اشتغال کشور در این بخش باشد.

مهدی روانشادنیا، کارشناس مسکن و عضو هئیت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در گفت و گو با خبرنگار ساختمان آنلاین  با بیان اینکه ورود سرمایه خارجی موضوع مثبتی است و به توسعه مسکن در ایران از جهت خدمات مهندسی و فنی کمک می کند افزود: در حال حاضر در کشور در شرایطی هستیم که صفر تا ۱۰۰ را به راحتی گروه های بومی چه از گروه های مهندسی و چه تکنسین ها می توانند بسازند.

او ادامه داد: همچنین در کشور این امکان وجود دارد که از به روز ترین فناوری های ساخت در کشور استفاده کنیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

این کارشناس مسکن با بیان اینکه مسئله ای که در بحث توسعه مسکن و ساخت یک میلیون واحد مسکونی وجود دارد محدودیت منابع مالی است که ورود سرمایه خارجی روند ساخت مسکن را تسریع می کند افزود: در زنجیره تامین یک مسکن ۱۰۰ درصد ایرانی با مصالح و تجهیزات داخلی مشکلی وجود ندارد و بسیاری از تجهیزاتی که لازم است امکان تولید آن را داریم.
روانشاد نیا بیان کرد: اگر حضور چینی ها به معنی حضور سرمایه است یک اتفاق مثبت است و کمک کننده است، اما اگر شرکت های پیمانکاران چینی از حوزه خدمات وارد شوند با توجه به سبک اشتغال و نیاز به اشتغال آفرینی در کشور، این امر می تواند یک تهدید برای هم وطنان در این حوزه باشد.

بر اساس این گزارش روز گذشته اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود: بعد از سفر اخیر دولت به چین گروه‌ها و شرکت‌های مختلفی به کشور ما می‌آیند و ما با رعایت منافع ملی و مصالح مردم در حال تعامل با این شرکت‌ها هستیم تا بتوانیم روی تعدادی واحد به نتیجه برسیم.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این مذاکرات شرایط اجرای طرح‌ها در کشور خودمان را لحاظ کرده‌ایم، گفت: به هر حال تفاوت‌هایی بین کشور ما و سایر کشورها به لحاظ زلزله و دیگر موارد وجود دارد که این موارد را لحاظ می‌کنیم. دوستانی در حال هدایت این مذاکرات هستند تا در حداقل زمان ممکن و کاهش بروکراسی زائد اداری مسائل را حل و فصل کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا