مجله خبریبورس و بازار

لیست خانه‌های ارزان قیمت تهران + جدول

بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران، متوسط قیمت هر متر مسکن 75 میلیون و 700 هزار تومان است؛ اما در کجای تهران می‌توان واحدی با هر مترمربع زیر 75 میلیون تومان خرید؟

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از اکوایران، بر اساس اعلام بانک مرکزی، ماه گذشته میانگین قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران، به 75 میلیون تومان رسید.

بررسی بازار خانه‌هایی که قیمت هر متر مربع آن زیر متوسط قیمت مسکن در محله‌های مختلف است نشان می‌دهد که در بازار راکد معاملات ملکی، اغلب فروشندگان واقعی به تخفیف روی آورده‌اند و ملک خود را با قیمتی زیر میانگین قیمت منطقه عرضه کرده‌اند.

مشاهدات ما از سایت‌های خرید و فروش مسکن نشان می‌دهد که تعداد فایل‌های سبز(از میانگین قیمت ملک‌های مشابه منطقه پایین‌تر) و مشکی(در محدوده میانگین قیمت ملک‌های مشابه منطقه) افزایش یافته اما همچنان فروشندگانی نیز وجود دارد که حاضر به تخفیف نبوده‌اند و با قیمتی بالاتر از قیمت منطقه ملک خود را قیمت‌گذاری کرده‌اند.

قدمت اکثر این واحدها بالاتر از 10 سال است و به نظر می‌رسد که مالکان نوسازها کمتر تمایل به تخفیف دارند.

در بلوار مرزداران، آپارتمانی 220 متری با عمربنای 30 سال، 16 میلیارد تومان و در محله مجیدیه جنوبی، واحدی 58 متری و 30 سال ساخت، 3 میلیارد و 300 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

در تهرانپارس، واحدی 78 متری و 20 سال ساخت، 5 میلیارد و 460 میلیون تومان و در محله نارمک، واحدی با 67 مترمربع زیربنا و 26 سال عمربنا، 4 میلیارد و 500 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

6565

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا