اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ایمنی شهر فدای سودجویی عده‌ای خاص شده است

به دنبال بروز حادثه آتش سوزی در ساختمان 153 واقع در خیابان بهار،رئیس شورای شهر تهران ضمن لزوم توجه به مساله ایمنی ساختمانها همچنین اذعان داشت: وقوع این اتفاقات برای ما در بردارنده هشدار برای تمامی کسانی است که به خاطر چند میلیون تومان، ایمنی ساختمان ها را نادیده می گیرند و تخلف می کنند و چنین حوادثی موجب خسارت جانی و مالی به مردم شهر را رقم می زنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری ساختمان آنلاین؛ مهدی چمران در جریان برگزاری یکصد و سی و یکم صحن علنی شورای شهر اظهار داشت: این ساختمان در لیست ساختمان های متخلف تهران بوده که فاکتورهای اولیه ایمنی را رعایت نکرده و اقدام به تغییر کاربری پارکینگ به مکانی برای دپوی اجناس آتش زا مانند باتری های لیتونیومی و غیره کرده و این تخلف موجب شده بود که با دستور قضایی پلمپ شود اما متخلفین اقدام به فک پلمپ کردند که متاسفانه این حادثه دیر به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد و ابعاد این آتش سوزی گسترده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه از این فرد به پلیس برای فک پلمب شکایت شده که به دلیل موارد آتش نشانی نبوده است، تصریح کرد: آتش سوزی در طبقه سوم  انبار از ساعت ۹:۳۰ صبح روز گذشته آغاز شد اما ساعت ۹:۴۵ اطلاع داده و به دلیل تخلف نمی‌خواسته اطلاع دهد، درنهایت هم چون با سیستم های معمولی قابلیت اطفاء نداشته به آتش نشانان اطلاع داده که اگر به موقع اطلاع می دادند آتش نشانان در عرض شش تا هفته دقیقه به محل حادثه می رسیدند.

وی با اشاره به گفته های کارشناسان آتش نشانی مبنی بر اینکه حریق این ساختمان بیش از ۱۰ ساعت به طول انجامیده است گفت: متاسفانه عدم ایمنی درست این ساختمان و ابعاد گسترده این حریق موجب شد تا فرمانده ایستگاه۱۲۰ آتش نشانی رضا دارابی به شهادت برسد.

رییس شورای شهر تهران با اعلام هشدار در خصوص این ساختمان اظهار کرد: با وجود این اتفاق مطمئن نیستم که این ساختمان با وجود حرارت بالای آتش ریزش نکند و باید تخریب شود بنابر این باید گفت که این اتفاقات برای ما یک هشدار است برای تمامی کسانی که به خاطر چند میلیون تومان، ایمنی ساختمان ها را نادیده می گیرند و تخلف می کنند و چنین حوادثی موجب خسارت جانی و مالی به مردم شهر را رقم می زنند.

چمران همچنین درباره کارگروه ویژه بررسی وضعیت ساختمان‌ها به لحاظ ایمنی گفت: کار خوبی توسط دستگاه‌های مختلف در قالب چند گروه انجام شده و نتایج خوبی را داشته است که در این زمینه تک تک ساختمان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و تا به امروز ۱۶۰ ساختمان در قالب این مسئله مورد بررسی قرار گرفته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا