اخبار ساختمان آنلاینبورس و بازاردیدگاهمجله خبری

تشکیل سازمان اجاره‌داری از سوی شهرداری تهران به مجوز شورای شهر نیاز دارد

عضو شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات اخیر شهردار تهران در حوزه اجاره داری گفت: ورود شهرداری تهران به حوزه اجاره داری و تشکیل سازمان اجاره داری نیاز به اخذ مجوز از شورا و تشکیل اساسنامه ای که به تایید وزارت کشور برسد دارد.

آقای ناصرامانی ضمن بیان مطلب فوق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شهری پایگاه خبری ساختمان آنلاین افزود: مطابق بند ۶ ماده 55 قانون شهرداری ها، واگذاری املاک شهرداری ها به هر مجموعه ای، باید با مصوبه شورای اسلامی شهر صورت بگیرد.
این موضوع یک تکلیف قانونی مشخص و روشن است و اگر به این قانون بی اعتنایی شود، شهرداری عملا خلاف قانون اقدام کرده است.

وی تاکید کرد: قدرالسهم شهرداری تهران در پروژه های مسکونی که به صورت مشترک با دستگاه های مختلف در حال اجرا است متفاوت  و شامل موارد مختلفی نظیر زمین، پروانه و… است.

وی اذعان داشت: شهرداری ممکن است در قبال این قدرالسهم واحدهایی را دریافت کند، اما اینکه این واحدها را چگونه قرار است در اختیار پرسنل شهرداری تهران قرار دهد یا به بازار اجاره عرضه کند، نیاز به مجوز شورای شهر دارد و اگر لایحه ارایه شده از سوی شهرداری توسط شورا پذیرفته شد،  امکان قانونی برای ورود شهرداری تهران به صنعت اجاره داری فراهم خواهد شد.

وی همچنین درباره مداخله شهرداری تهران در موضوع اجاره داری تاکید کرد: ما اجاره داری را جز وظایف شهرداری نمی دانیم. چرا که ورود شهرداری به این موضوع دارای ابهامات زیادی است.

امانی در ادامه درباره تشکیل سازمان اجاره داری توسط شهرداری تهران نیز افزود: در اخبار موضوع تشکیل سازمان اجاره داری مطرح شده است، اما اگر قرار باشد شهرداری چنین سازمانی را راه اندازی کند لازم است حتما مجوز شورای شهر را اخذ کند و اساس نامه و شرح وظایفش مورد تایید وزارت کشور قرار بگیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا