معماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

راهکارهایی برای چیدمان سوئیت های کوچک

در دنیای امروز خانه های بزرگ ویلایی با حیاطی پر از گل و درخت به یک خاطره از سال های کودکی تبدیل شده است و با گذشت زمان خانه ها کوچکتر و کوچکتر می شوند. یکی از معضلات این خانه ها چیدمان سوئیت های کوچک به شکلی است که هم تمام وسایل را در خود جای دهد و هم شیک و مرتب باشد. در تصویر زیر می توانید نمونه ای از چیدمان یک خانۀ کوچک را ببینید که با استفادۀ درست از فضا و کمی خلاقیت بیشترین بهره را از یک محیط کوچک برده است.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با ترفندهایی برای چیدمان این خانه های کوچک آشنا کنیم.

فضا را شلوغ نکنید

مهم ترین نکته راجع به چیدمان سوئیت های کوچک همین مسئله است، پس فضای آن را با چیدن بیش‌ازحد وسایل دکوری شلوغ نکنید. این کار نه‌تنها فضا را کوچک و تنگ جلوه می دهد بلکه پس از مدتی خانه را برایتان دلگیر می کند؛ پس تعادل را رعایت کنید.
از وسایلی با چندین کاربرد استفاده کنید
این کار می تواند باعث کاهش فضای اشغال‌شده توسط این وسایل شده و محیط بیشتری برای استفاده در اختیارتان قرار دهد. در این بخش شما را با ایده هایی در این زمینه آشنا می‌کنیم.

• مبل تختخواب‌شو

با استفاده از این نوع تخت علاوه بر داشتن مبل می توانید در طول روز فضای کافی داشته باشید و هنگام استراحت و خواب، مبل خود را تبدیل به یک تخت راحت کنید.

• میزهای تاشو

شما می توانید برای چیدمان سوئیت های کوچک از این میزها به‌عنوان جلومبلی، میز کار یا میزتحریر و حتی میز نهارخوری استفاده کنید و دیگر نیازی به خرید تمام این وسایل نداشته باشید.

راهکارهایی برای چیدمان سوئیت های کوچک

• اُپن آشپزخانه

این بخش از خانه نیز می تواند به‌جز جلومبلی تمام کاربردهای میزهای تاشو را برای شما داشته باشد. تنها کافی است چند صندلی برای آن تهیه کنید.

 

راهکارهایی برای چیدمان سوئیت های کوچک

 

• میزتحریر تاشوی دیواری

این کار نیاز به کمی خلاقیت دارد اما کار ساده ای است. به‌جای خرید یک میزتحریر بزرگ و جاگیر می توانید یک میز متصل به دیوار داشته باشید که پس از اتمام کار تبدیل به یک تابلوی زیبا می شود. به این منظور می توانید روی قسمت بیرونی آن‌ یک تصویر زیبا بچسبانید.

 

راهکارهایی برای چیدمان سوئیت های کوچک

• زیر تختخواب

اگر هنوز تختخواب تهیه نکرده‌اید به دو روش می‌توانید از آن‌ هم به‌عنوان تخت و هم محلی برای نگه‌داری وسایل استفاده کنید. اول آنکه تختی با کشو تهیه کنید و یا از زیر آن برای جاسازی وسایل خود استفاده کنید.
روش دوم برای چیدمان سوئیت های کوچک که کمی خلاقانه‌تر است طراحی تخت در قسمتی نزدیک به سقف و طبقه بندی قسمت زیرین آن به شکل کمد دیواری یا میزتحریر و میز کار است. به این شکل خود تخت فضایی اشغال نمی‌کند و می‌توانید از قسمت زیرین آن برای نگه‌داری وسایلتان و کاربردهای دیگر استفاده کنید.

 

چیدمان سوئیت های کوچک

 

از جاهای به‌ظاهر به‌دردنخور خانه استفاده کنید

در خانه همیشه قسمت‌هایی وجود دارند که ظاهراً کارایی ندارند ولی با تغییراتی کوچک می‌توان بهترین استفاده را از آن‌ها کرد و در چیدمان سوئیت های کوچک از آن بهره برد.

• پشت در

با نصب رخت‌آویز و یا میله‌هایی برای آویزان کردن حوله، می‌توانید حوله‌ها و لباس‌های خود را در آنجا جای دهید.

• فضای بالای در

با قفسه‌بندی این قسمت به‌صورت کمد دیواری از این فضا نیز می‌توان استفاده کرد.

 

چیدمان سوئیت های کوچک

 

 

• گوشه‌های اتاق

در چیدمان سوئیت های کوچک با یک قفسه‌بندی ساده می‌توانید از این بخش خانه برای نگه‌داری کتاب‌ها و سایر وسایلتان بهره ببرید.

• درهای کابینت و کمد

از این قسمت از کابینت‌ها هم با استفاده از سبد‌های آویز که در اکثر فروشگاه‌های لوازم آشپزخانه پیدا می شوند می‌توان به‌خوبی بهره برد.

• لبۀ پنجره‌ها

با یک طراحی ساده و نصب چند تکه چوب برای چیدمان سوئیت های کوچک، از این قسمت هم می‌توان به‌عنوان میزتحریر، میز کار و حتی میز نهارخوری استفاده کرد.

 

چیدمان سوئیت های کوچک

• فضای زیر پله‌ها

اگر خانه‌تان پله دارد می‌توانید با قفسه‌بندی قسمت زیر پله آن به‌صورت کمد‌های درب دار یا جاکفشی و … به سلیقۀ خودتان از این بخش از خانه نیز به‌خوبی استفاده کنید.

 

راهکارهایی برای چیدمان سوئیت های کوچک

علاوه بر نکات ذکرشده در این بخش چند ایدۀ خلاقانۀ دیگر برای چیدمان سوئیت های کوچک را با شما در میان می گذاریم.
از قفسه ها علاوه بر نگه داری وسایل می توانید برای جداسازی بخش های مختلف خانه و ایجاد اتاق های بیشتر بدون دیوار استفاده کنید.

 

چیدمان سوئیت های کوچک

اگر سقف بلندی دارید می توانید از یک طبقۀ کوچک در قسمت بالایی خانه به‌عنوان اتاق‌خواب و … استفاده کنید.

 

چیدمان سوئیت های کوچک

به‌جای دیوار از درهای کشویی استفاده کنید. با این کار می توانید هنگام استراحت و یا خواب آنها را ببندید و در طول روز با باز گذاشتن آنها از فضای بزرگ ایجادشده لذت ببرید.

 

چیدمان سوئیت های کوچک

استفاده از آیینه های کشویی به‌جای دیوار در چیدمان سوئیت های کوچک نیز ایدۀ جالبی است که علاوه بر کارایی درهای کشویی با بازتاب محیط خانه محیط را جذاب تر و البته بزرگ تر جلوه می دهد.

 

چیدمان سوئیت های کوچک

 

نکتۀ دیگر آنکه به جای در و آینۀ کشویی از پرده نیز می توان برای جداسازی اتاق خواب از اتاق نشیمن استفاده کرد.
به‌جای استفاده از میز تلویزیون های بزرگ که جای زیادی هم اشغال می کنند، می توانید تلویزیون را روی دیوار نصب کنید.

 

چیدمان سوئیت های کوچک

نکتۀ آخر: خلاق باشید

با کمی خلاقیت و ایده گرفتن از نکاتی که در این مقاله مطرح شد و کمک و نظر اطرافیان می توانید خانۀ خود را به بهترین و جذاب ترین شکل با بیشترین کارایی بچینید.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا