معماری، دکوراسیون داخلی و نورپردازی

7 پروژه معماری در مقیاس کوچک با مصالح ساختمانی غیرمعمول

استفاده از طرح‌ها و مواد غیرمعمول در معماری نوین ایده ای نو و جدید است. ساخت بنا با استفاده زیاد از شیشه یکی از ویژگی‌هایی است که در معماری‌های جدید موردتوجه قرارگرفته است. طی چندین سال گذشته ساختمان‌های شیشه‌ای زیادی ساخته‌شده‌اند که زیبایی خیره‌کننده و حیرت‌انگیزی دارند.

 

7 پروژه معماری در مقیاس کوچک با مصالح ساختمانی غیرمعمول

 

استفاده از مواد غیرمعمول در معماری به خلاقیت و آزمایش زیادی نیاز دارد تا بتواند امکانات جدیدی ایجاد کند که کارآمد و نوآور باشند. به‌ویژه پروژه‌های در مقیاس کوچک فرصت‌های زیادی برای کشف این مواد غیرمعمول در معماری فراهم می‌کنند زیرا در کنار عوامل دیگر، بارهای کمتری را بر روی سازه‌ها ایجاد می‌کنند و گاهی اوقات نیز ماهیت موقتی دارند. با این ‌وجود، استفاده از مواد نامتعارف در معماری در مقیاس کوچک می‌تواند به تشویق استفاده از آن در پروژه‌های دیگر، ازجمله ساخت‌وسازهای بزرگ‌تر کمک کند.
پروژه‌های زیر نمونه‌های کوچکی از چگونگی استفاده از مواد غیرمعمول در معماری است تا بتواند به عنصری برجسته در پروژه تبدیل شود و طیف وسیعی از امکانات را در مصالح ساختمانی برجسته کند.

پلاتاننکوبوس ناگولد/ لودویگ. شوئنل

 

مواد غیرمعمول در معماری

با کمک تکنیک‌های “Plant Addition” درختان چنار جوان در ظروف گیاه، بر روی دیوارها در شش سطح مرتب می‌شوند و یک مکعب سبز تشکیل می‌دهند. باگذشت زمان، قسمت بالایی این فضا توسط سایبانی به‌تدریج پوشانده خواهد شد، درحالی‌که قسمت‌های پایین‌تر، شفاف‌تر می‌شوند و توسط تنه‌های ضخیم افزایش می‌یابند.

کلبه ساحلی آینه‌دار/ معماری ECE + جستجوگر خلاق

 

مواد غیرمعمول در معماری
 

این کلبه در ساحل Worthing به‌عنوان یک چیدمان هنری تعاملی که از مواد غیرمعمول در معماری استفاده کرده، ساخته‌شده است. این ورق شامل ورق‌های آکریلیک آینه‌ای برش خورده با لیزر است که روی صفحات چوبی‌ای که با شکاف سایه خاکستری تیره به پایان رسیده‌اند، اعمال می‌شود.

تأمل خاص / ماریا سوتو د مورا

 

مواد غیرمعمول در معماری

این پروژه که با هدف انحصاری دریافت پلی پتیچ، قطعه‌ای ساخته‌شده توسط مجموعه‌ای از پانل‌های متحرک و ثابت، ساخته‌شده بر روی یک تکیه‌گاه واحد، طراحی‌شده است. این ترکیب دارای دو حجم با ورودی دو شاخه از رنگ آغشته به خون است که به فضای تأمل و در یک پوست چوب‌پنبه‌ای نفوذ می‌کند.

توپ‌های یخی / Mjölk Architekti

 

مواد غیرمعمول در معماری

 

هدف ایجاد یک دهکده یخی بی‌نظیر در یکی از دریاچه‌های یخ‌زده در قسمت مرکزی هاردانگرویدا، نروژ بود. فناوری Ice Balls بر پایه پاشیدن آب روی بالن‌های باد شده تا زمان یخ زدن آن‌ها است. پس از ایجاد پوسته یخ، این بالن‌ها تخلیه می‌شوند و برای جسم یخی دیگری استفاده می‌شوند.

نارنجستان/لنشوو و پیلمان + میکائیل استنستروم

 

7 پروژه معماری در مقیاس کوچک با مصالح ساختمانی غیرمعمول

 

نارنجستان در باغ‌های رسمی در Gl واقع‌شده است. گالری هنری Holtegaard در قسمت شمالی Sealand، دانمارک است. این پروژه از  مواد غیرمعمول در معماری استفاده کرده که متشکل از یک سازه فلزی است که با پلاستیک محکم پوشانده شده است – به‌ویژه نوعی بسته‌بندی کوچک که برای محافظت از اتومبیل‌ها، قایق‌ها و سایر اشیا بزرگ ساخته‌شده است.

غرفه تحقیقاتی ICD / ITKE / دانشگاه اشتوتگارت، دانشکده معماری و برنامه‌ریزی شهری

 

غرفه تحقیقاتی ICD / ITKE

 

انستیتوی طراحی محاسباتی (ICD) و انستیتوی سازه‌های ساختمانی و طراحی سازه‌ای (ITKE) در دانشگاه اشتوتگارت یک غرفه تحقیقاتی را که کاملاً رباتیک از کامپوزیت‌های کربن و الیاف شیشه ساخته‌شده است به پایان رسانده‌اند. این پروژه بین‌رشته‌ای ارتباط متقابل بین استراتژی‌های طراحی بیومتیمیک و فرآیندهای جدید تولید رباتیک را بررسی می‌کند.

ماهجونگ / تومه کاپا

 

7 پروژه معماری در مقیاس کوچک با مصالح ساختمانی غیرمعمول

 

این ساخت‌وساز در براگا، پرتغال، واقع‌شده است و به‌عنوان مکانیزم تماس بین مردم و شهر عمل می‌کند. نصب با تعداد زیادی جعبه پلاستیکی سفید انجام می‌شود که از مواد غیرمعمول در معماری است. حجم کلی از خارج دارای شکل هندسی جامد است، اما فضای داخلی آن به‌صورت ارگانیک ترسیم می‌شود تا آزادانه توسط بازدیدکنندگان اختصاص یابد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا