دسته‌بندی نشدهراه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجله خبری

مصوبات کمیته ۴ نفر برای افزایش نرخ خدمات مهندسی متوقف شد

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان از توقف مصوبات کمیته ۴ نفره استان برای افزایش نرخ خدمات مهندسی ساختمان خبر داد و گفت: با دستور وزیر راه مشکلات "سپامک" بررسی و رفع می‌شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، فرشید پورحاجت با اشاره به جلسه اخیر اعضای کانون سراسری انبوه‌سازان با مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: در این نشست که با حضور تعدادی از انبوه‌سازان استان‌های مختلف کشور برگزار شد در بخش مسائل و مشکلات مربوط به فعالیت سازندگان به حدود 50 مورد اشاره شد.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی در این نشست تمام موارد مطرح شده از سوی انبو‌ه‌سازان را شنید و دستوراتی را در این زمینه صادر کرد.

پورحاجت با اشاره به دستورات وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آقای بذرپاش دستور داد کمیته‌ای با حضور معاونان وزیر و نمایندگانی از انبوه‌سازان برای حل مسائل به‌صورت هفتگی تشکیل جلسه داده و مشکلات هر استان مطرح و در همان جلسه بررسی و دستورات لازم داده شود.

وی با یادآوری این‌که واگذاری زمین به‌صورت مشارکتی به انبوه‌سازان دومین دستور وزیر راه بود، گفت:‌ طبق دستور دیگر وزیر راه و شهرسازی پروانه‌های تمام انبوه‌سازان تا پایان سال تمدید و مقرر شد مشکلات سامانه الکترونیکی صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی (سپامک) هم بررسی و حل شود.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به پیگیری برای حل مشکل  مبلغ بیمه‌های تأمین اجتماعی، اضافه کرد: همچنین وزیر راه دستور پیگیری اعطای وام و تخصیص اعتبارات به صورت کامل با جدیت بیشتر را صادر کرد.

پورحاجت از دستور وزیر راه برای توقف مصوبات کمیته 4 نفره استان در خصوص افزایش نرخ خدمات مهندسی ساختمان خبر داد و با مثبت ارزیابی کردن جلسه با وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ امیدواریم با همگرایی به‌وجود آمده بتوانیم در آینده شرایط بهتری را در حوزه مسکن کشور رقم بزنیم. به‌عنوان بخش خصوصی برای این کار اعلام آمادگی کرده‌ایم و امید است شرایط آینده کشور برای مسکن و ساختمان بهتر باشد.

پورحاجت با تأکید بر این‌که بازوی اصلی و اجرایی نهضت ملی مسکن بخش خصوصی است،‌ تصریح کرد: اگر بخش خصوصی در کنار دولت قرار گیرد سرعت تولید مسکن در کشور به نحو مطلوب‌تری انجام می شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا