مجلس و ارگان هامجله خبری

تنظیم قراردادهای دستی املاک غیرقانونی است

به گزارش ساختمان آنلاین:   احمد موقری در جلسه بحث و بررسی و تعیین تکلیف قولنامه های چاپ شده توسط چاپخانه داران تبریز، گفت: بخش عمده‌ای از پرونده‌های مطرح شده در دادگستری آذربایجان شرقی مربوط به معاملات اشخاص است و ساماندهی بنگاه های معاملاتی املاک و خودرو از برنامه های اولویت دار این معاونت است که از سنوات قبل بطور جدی این موضوع را پیگیری می‌نماید.

وی افزود: در این خصوص اقدامات قابل توجهی با هدف کاهش پرونده و یا از بین بردن فرصت های ارتکاب جرم انجام داده است.

وی افزود: اخیراً در این ارتباط سامانه ای تحت عنوان سامانه ثبت املاک و مستغلات در مرکز راه اندازی شده است که تنظیم و ثبت هر نوع قراردادهای مربوط به املاک در سامانه مذکور و اخذ کد رهگیری الزامی شده و به تبع آن نیز قراردادهای چاپی و دستی حذف گردیده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری کل استان اضافه کرد: با بررسی به عمل آمده و گزارش های واصل شده در این خصوص برخی از چاپخانه های شهر تبریز به صورت خودسرانه و بدون اطلاع اتحادیه مشاورین املاک تبریز اقدام به چاپ قراردادهایی شبیه قراردادهای قبلی و سریال‌های جعلی اتحادیه کرده و در اختیار متصدیان بنگاه‌های معاملاتی قرار می دهند؛ این امر باعث عدم رغبت مشاورین املاک برای تنظیم قرارداد در سامانه جامع ثبت املاک و مستغلات و تشکیل پرونده قضایی برای مرتکبین و مجرمین شده است.

موقری اضافه کرد: ضرورت دارد در بازرسی‌های مستمر، جدی، موثر و کارساز با همکاری اتحادیه املاک و چاپخانه داران تبریز و پلیس نظارت بر اماکن عمومی نسبت به شناسایی صنوف اقدام و تمهیدات لازم برای جلوگیری از چاپ و توزیع فرم های معاملاتی املاک اتخاذ نمایند و اتحادیه مشاوران املاک نیز اطلاع رسانی لازم پیرامون موضوع تنظیم معاملات مربوط به املاک در سامانه مزبور به طرفین قرارداد را به عمل آورد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا