بنای برتراخبار ساختمان آنلاین

پنل 1 : بنای برتر ، اطمینان بیشتر | نمایشگاه تاسیسات 1402

“بومی سازی تولید” تکنیک پلی ران در نیازسنجی بازار است

به گزارش استودیو نمایشگاه تاسیسات، سعید اسکندری کارشناس ارشد پلی ران در حاشیه پنل “بنای برتر، اطمینان بیشتر” با اشاره به رقابت پذیری محصول جدید تولیدی پلی ران اظهار داشت: سیستم پوشفید اوایل دهه ۸۰ توسط شرکت پلی ران به بازار ارائه شد که در آن زمان موانعی بسیاری برای عرضه آن وجود داشت.

وی افزود: نخستین مشکل، بحث تولید بود که این امر مستلزم بومی سازی تکنولوژی آن بود، علاوه بر این  ماشین آلات موردنیاز در ایران هم وجود نداشت و شرکت ناچار بود از کشورهای خارجی به ویژه آلمان به عنوان کشور همکار وارد کند.

کارشناس ارشد پلی ران همچنین ادامه داد: مشکل دوم هم در رابطه با ماشین آلات و قالب ها بود که باید توسط آن لوله ها تولید می شد که قالب های IFW ساخت اتریش بود، اما متاسفانه فرهنگ متفاوت استفاده از لوله های فاضلاب در اتریش و ایران شرایط را با چالش روبه رو  متفاوت از ایران است به ویژه در استفاده از سرویس های توالت ایرانی، به این دلیل می بایست این‌محصولات هم بومی سازی میشد که رفع این مشکلات و در نهایت تولید این محصولات با دقت بالا انجام شد.

اسکندری سپس با اشاره به چالش های فروش محصول و رقابت پذیری آن تصریح کرد: به دلیل نواوری و بالطبع عدم شناخت مشتریان از محصولات پلی ران، تلاش بسیاری از توسط همکاران پلی رانی صورت‌ پذیرفت تا مشتریان نسبت به این محصولات آگاهی پیدا کنند که با توجه به شعار پلی ران در ضرورت همکاری با دیگر شرکت ها، شرکت های دنباله رو‌ پلی ران هم وارد حوزه تولید این محصولات شدند  که سبب شد سیستم پوشفید در ایران بازار خوبی پیدا کند.

وی افزود: با توسعه تکنیک جدی پلی ران و براساس نیاز بازار با روش های مختلف تولیدات صورت گرفت، از اواخر دهه ۸۰ محصول دوم پوشفید ۱۰ با آپشن سایلنت صدا نیز تولید شد.

کارشناس ارشد پلی ران با اشاره به لزوم شناسایی راهکارهای بهتر برای تولید باکیفیت گفت: واحد فنی و خدمات مهندسی پلی ران خدماتی را همواره برای تحقق نیاز مشتری در حین خرید و پس از فروش داشته و موضوع طراحی و برآورد برای تمامی مشتریان را داریم و همین باعث شده که ارتباط مستمری را با مشتریان داشته باشیم.

اسکندری ادامه داد: همچنین برخی قوانین، قانون محور هستند که برای مثال اخیرا در بحث حریق اعلام شده بود که محصولات فاضلاب باید طبق استاندارد تولید شوند که این باعث شد با تجدیدنظر روی برخی محصولات مجدد وارد فاز تولید شوند و البته مجموعه ای از خلاقیت ها در شرکت ها که اعم از گرفتن ایده از کشورهای خارجی و همکاران مجموعه بوده، مانند سیستم جامع آب باران که ثبت اختراع شده و مشکلات در این حوزه را کاملا مرتفع کرده، بکار گرفته شد.

تدوین “نقشه اجرایی” در پروژه های آب و فاضلاب فاضلاب اولویت دارد

گزارش استودیو نمایشگاه تاسیسات، عادل عباسی مدرس حوزه اجرا در شرکت پلی ران در حاشیه پنل “بنای برتر، اطمینان بیشتر” با اشاره به چالش های آموزش در تولید محصولات با کیفیت و همچنین اجرا اظهار داشت: مهمترین مشکل بحث بست زدن در اجرای درست و اصولی پوش‌فیت بود که متاسفانه آموزش درستی در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان کرد: ساختمان یک محصول نهایی است که آیتم های مختلفی در آن استفاده می شود که اگر اجرای درستی نداشته باشیم حتی در صورت تولید باکیفیت ترین‌ محصولات، نمی توان‌ انتظار پروژه کاملی را داشت.

این مدرس حوزه اجرا سپس با اشاره به مشکلات در اجرای پروژه فاضلاب در کشور گفت: در سال های اخیر مشکلات بسیاری در حوزه اجرای فاضلاب داشتیم، انتشار بوی نامطبوع نخستین موضوع بود، دومین‌ مشکل هم انتشار سروصدا در طبقات و واحدهای مسکونی بود که نقشه اجرایی درستی برای آن وجود  نداشت.

عباسی همچنین ادامه داد: فقدان مشاور و ناظر کاربرد در پروژه ها از دیگر موانع پیش رو بود که متاسفانه ناظران نظام مهندسی به دلیل فقدان حرفه کاری، شرایط را در بخش نظارت بسبار پیچیده می ساخت که خوشبختانه در سال های اخیر با توجه به گستردگی حوزه آموزش می توان گفت ایرادات تا حدود بسیاری برطرف شده است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم جدی گرفتن مبحث ۱۶ از سوی پیمانکاران افزود: متاسفانه بسیاری از همکاران بدون درنظر گرفتن دوره های آموزشی اجرایی، و صرفا با گذراندن چند دوره آموزشی و بدون دید اجرایی به پروژه به عنوان ناظر فعالیت می کنند، در حالی که ناظر باید در پروژه حاضر باشد، آموزش کمک می کند آما ورود به پروژه بسیار مهم است و کسب تجربه در کنار یک مجری کمک بسیاری می کند.

این مدرس حوزه اجرا در پایان همچنین خاطرنشان کرد: درک نادرست از بند مقررات نیز از دیگر چالش ها در این حوزه هاست،  برای مثال استفاده از زانوی ۹۰ درجه در همه جا نادرست نیست امری که به اشتباه در بین ناظران پروژه جا افتاده است که مستلزم آموزش های تکمیلی است.

ناظر ارشد پلی‌ران:
پو‌ش‌فیت سایلنت ۱۰ پلی‌ران؛ انقلابی در کاهش صدای سیستم فاضلاب ساختمان‌ها تا ۱۰ دی‌سی‌بل

به گزارش استودیو نمایشگاه تاسیسات؛ علی رهنمون ناظر ارشد پلی‌ران در پنل “بنای برتر اطمینان بیشتر” با اشاره به تاریخچه سیستم‌های فاضلاب اظهار داشت: در ایران از تنبوشه های سفالی برای انتقال آب و فاضلاب در تخت جمشید و چغازنبیل استفاده می‌شد.

وی با بیان اینکه۱۷۰ سال قبل سیستم چدن و بلندمرتبه سازی در آمریکای و اروپا مورد استفاده قرار گرفت، افزود: سیستم چدنی به سبب وزن بالا و قیراندود بودن در اثر اسید و باز از بین می‌رفت و رسوب گذاری می کرد، ضمن اینکه اجرای آن به سبب سرب برای مجریان مضر بود.

ناظر ارشد پلی ایران عنوان کرد: بعد از آن سیستم پلیکا و لوله‌های پی‌وی‌سی از کرج وارد بازار شد که اجرای آن راحت تر و وزنش کمتر بود، اما این لوله‌ها نیز جایگاه خود را به سبب شکنندگی حفظ نکرد و از سوی دیگر با چسب آب بندی می شد که چسب نیز در اثر اسید و باز دچار مشکل می‌شد.

رهنمون سپس گفت: بعد از پلیکا، لو‌له‌های پلی اتیلن در اکباتان مورد استفاده قرار گرفت که مشکلات سیستم‌های قبلی را ندارد و برای آب بندی نیز چیزی دخیل نیست و اجرای آن راحت بود که پلی‌ران اولین تولیدکننده این لوله‌ها است و سیستم مطمئن برای فاضلاب می‌باشد.

وی بیان کرد: لوله‌های پوش‌فیت از جنس پلی پروپیلن تولید می شود و در پلی‌ران این لوله‌ها در سه مدل تهیه می‌شود که در برابر آتش سوزی مقاوم است، شکنندگی نیست و ماهیت ثابت دارد، همچنین برای آرامش ساختمان از سیستم سایلنت از سه لایه تهیه کرده است.

ناظر ارشد پلی ایران در مورد پوش‌فیت‌های سایلنت ۱۰ پلی‌ران برای کاهش صدا تا ۱۰ دی‌سی‌بل تاکید کرد: طراحی در فاضلاب خیلی موثر است که در بسیاری از ساختمان ها دیده می شود ولی در برخی ساختمان‌‌ها لوله‌های فاضلاب در جرز دیوار استفاده می شود که در ارتباط با سازه، صدا را منتقل می کند، منتها با پوش‌فیت سایلنت صدا را تا ۱۰ دی سی بل کاهش می‌دهد که از بست های عایق نیز جهت کاهش ارتباط لوله با سازه استفاده می‌شود.

رهنمون ادامه داد: سیستم فاضلاب نباید با هیچ از محتویات سازه از جمله آب، برق و غیره در ارتباط باشد، از اینرو از بست هایی با عایق خاص استفاده می‌شود تا کمترین ارتباط با سازه داشته باشد و صدا را کم کند و مزاحمتی از نظر فاضلاب وجود نداشته باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا