اجتماعی

سرهنگ روح اللهی: افراد غیر معتاد و دارای بیماری حق ورود به کمپ مواد مخدر را ندارند

معاون جمع آوری معتادین مواد مخدر فراجا استان تهران گفت: افراد غیر معتاد و دارای بیماری خاص حق ورود به کمپ مواد مخدر را ندارند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، شب گذشته یک گزارش خبری از رسانه ملی در مورد معتادان متجاهر تهیه شده بود که در آن ادعاهایی مطرح شد.

بعد از این گزارش رئیس مرکز غربال متعادان متجاهر و سرهنگ روح اللهی معاون جمع آوری معتادین مواد مخدر فراجا استان تهران به آن واکنش نشان دادند.

بهاری رئیس مرکز غربال معتادان متجاهر در رابطه با گزارش پخش شده و ادعای مطرح شده در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر و آزادی آنها قبل از ورود به کمپ‌های ترک اعتیاد اظهار کرد: زمانی که معتادان و کارتون خواب‌ها از سطح شهر جمع آوری و به مرکز غربال اعزام می‌شوند، غربالگری شده و تمام موارد و پروتکل‌ها از پیش تعریف شده است.

وی در مورد پروتکل‌های تعریف شده، گفت: اگر معتادی دارای زخم باز باشد به مرکز خاورشهر زیر نظر شهرداری تهران اعزام می‌شود. اگر فرد معتاد سن زیر ۱۸ سال و یا بالای ۶۵ سن داشته باشد به مرکز یاور شهر در افسریه منتقل می‌شود و اگر دارای معلولیت باشید به مرکز دیگری منتقل می‌شود و تمام این موارد صورتجلسه و ثبت می‌شوند.

بهاری بیان کرد: افرادی که دارای بیماری خاص باشند و شرایط درمان نداشته باشند به مرکز غربالگری منتقل نمی‌شوند چرا که ممکن است منجر به بیماری در افراد دیگر شوند. این بیماران ترخیص می‌شوند و تحویل خوابگاه داده می‌شوند.

رئیس مرکز غربال معتادان متجاهر گفت: برخی از افراد نیز دارای تجاهر هستند اما معتاد نیستند و توسط پلیس دستگیر و تحویل مراکز غربالگری داده می‌شوند، اما قانون اجازه بستری کردن این افراد را نمی‌دهد زیرا معتاد نیستند.

وی تاکید کرد: خبرنگار درخواست‌های سوال برانگیزی در جریان تهیه گزارش داشت و پروتکل‌های ما هم تعریف شده است و اجازه تغییر آن نیست.

بهاری در رابطه با ادعای خبرنگار مبنی بر کتک خوردن در زمان تهیه گزارش بیان کرد: روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه تعداد زیادی از معتادان متجاهر که توسط پلیس از سطح شهر جمع آوری شده بودند به مرکز غربالگری وارد شدند. در این بین یک گروه فیلم برداری بدون اجازه وارد مجموعه شد و اقدام به فیلم برداری کرد که از گروه فیلم برداری درخواست شد که مجوز خودشان را نشان دهند که اعلام کردند نیازی به مجوز ندارند.

مدیر مرکز غربالگری ادامه داد: بعد از گذشت مدتی گروه فیلم برداری مجدد وارد مجموعه غربالگری شدند که به خارج از مجموعه هدایت شدند و با سرپرست دادسرای ناحیه ۲۴ جهت هماهنگی تماس گرفته شد اما خبرنگار حاضر به صحبت تلفنی با سرپرست دادسرا نشد و اقدام به توهین کرد.

بهاری بیان کرد: بعد از مدتی سرپرست دادسرای ناحیه ۲۴ در محل حاضر و به گروه فیلم برداری اعلام کرد تهیه گزارش با ارائه مجوز مشکلی ندارد اما گروه فیلم برداری مجوزی برای تهیه گزارش ارائه نکردند و همچنین اقدامی هم برای اخذ مجوز نداشتند.

وی تاکید کرد: همین جا از رسانه‌ها دعوت می‌کنیم ضمن اخذ مجوز با حضور در کمپ به صورت شفاف در جریان فعالیت‌های کمپ قرار گیرند.

سرهنگ روح اللهی معاون جمع آوری معتادین مواد مخدر فراجای استان تهران نیز در رابطه با این موضوع اظهار کرد: معتادان متجاهر ماده ۱۶ براساس حکم قضائی توسط پلیس از سطح شهر جمع آوری می‌شوند. روز تهیه گزارش صدا و سیما نیز همین کار انجام شده بود و پلیس معتادان جمع آوری شده را برای غربالگری به مرکز غربالگری که توسط سازمان بهزیستی معرفی شده بود، منتقل کرد.

وی افزود: طبق قانون ورود به مرکز غربالگری برای تهیه مستند و گزارش مستلزم داشتن مجوز و هماهنگی است. خبرنگار صدا و سیما به همراه گروه بدون هماهنگی قبلی وارد مرکز غربالگری شدند و شروع به فیلم برداری کردند که مسئول مرکز غربالگری از آنها مجوز خواست.

وی افزود: خبرنگار صدا و سیما اقدام به توهین به مدیر مرکز غربالگری کرد و مدیر مرکز غربالگری بدون درگیری از ادامه کار آنها جلوگیری کرد.

سرهنگ روح الهی ادامه داد: مدیر مرکز غربالگری برای هماهنگی با سرپرست دادسرا ناحیه تماس گرفت اما خبرنگار حاضر به صحبت با وی نشد.

معاون جمع آوری معتادان مواد مخدر گفت: خبرنگار صدا و سیما ادعا کرد که برای تهیه گزارش هماهنگی‌های لازم را انجام داده است و با چندین نفر تماس گرفت و در نهایت پلیس ۱۱۰ تماس گرفت که پلیس در محل حاضر حاضر شد.

وی بیان کرد: بعد از گذشت مدتی سرپرست دادسرای ناحیه ۲۴ در محل حاضر و با خبرنگار صحبت کرد.

معاون جمع آوری معتادین مواد مخدر تهران در مورد کارتون خواب‌هایی که پس از جمع اوری مجدداً ازاد می‌شوند تاکید کرد: روزانه تعداد از افراد متجاهر و معتاد از سطح شهر جمع آوری می‌شوند اما فقط افراد معتاد به کمپ‌های غربالگری منتقل می‌شوند.

وی تاکید کرد ممکن است فردی متجاهر و کارتون خواب باشند اما اعتیاد نداشته باشد و یا دارای بیماری خاص به همین دلیل امکان انتقال این افراد به کمپ‌های غربالگری وجود ندارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا