اجتماعی

پل حافظ قابلیت تعمیر را ندارد / کاهش بار ترافیکی محدوده با جمع آوری پل حافظ و نصب چراغ زمان دار

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص پروژه جمع آوری پل حافظ گفت: با جمع کردن پل و نصب چراغ زمان دار، نیاز ترافیکی آن محدوده رفع می‌شود.

به گزارش ساختمان آنلاین،  جعفر تشکری هاشمی در گفت‌: در مورد تعیین و تکلیف جمع آوری پل حافظ، با بیان اینکه این پل و چهار پل فلزی دیگر در شهر تهران قبل از انقلاب اسلامی ساخته شدند، افزود: این پل های فلزی مناسبتی و برای استفاده در کوتاه مدت پیش بینی و ساخته شده بودند.
وی با بیان اینکه پل های فلزی تهران به دلیل گذشت زمان دچار فرسودگی زیادی شده اند، افزود: تعمیر و نگهداشت این پل ها بسیار هزینه بر است و اگر بخواهیم یک پل جدید را احداث کنیم حتما میتوانیم با هزینه‌ ای بسیار کمتر این کار را انجام داده و این برای شهر مقرون به صرفه تر خواهد بود.
تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه سازه پل حافظ دچار فرسودگی بسیاری شده است بگونه ای که تعمیر آن اساسا توجیح درستی را به دنبال ندارد، ادامه داد: بررسی ها و مطالعات انجام شده نیز نشان می دهد که پل حافظ – طالقانی توجیه ترافیکی نداشته و به نظر می‌رسد با جمع آوری پل و نصب چراغ زمان دار، بار ترافیکی منطقه رفع خواهد شد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به این موضوع که جمع آوری این پل در برنامه های اولویت دار معاونت فنی شهرداری تهران قرار گرفته است، در خصوص وضعیت سایر پل‌های فلزی پایتخت، اظهار کرد: اگر بررسی ها نشان دهد که مابقی پل های فلزی تهران آنقدر فرسوده هستند که قابلیت تعمیر آنها نیست و همچنین کاربرد ترافیکی هم ندارند، حتما در مورد بودن یا نبودن سایر پل‌ها تصمیم گیری خواهد شد.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا