اجتماعی

کارخانه “سیمان ری” به مدت ۳۰ سال به شهرداری تهران واگذار شده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی ساختمان آنلاین، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در آیین افتتاح کارموزه “سی‌مان ری” در قالب هجدهمین شنبه امید و افتخار که صبح امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران و پرویز سروری رئیس و نایب رئیس شورای شهر تهران، حمید زمانی فرماندار شهردار ری انجام شد، اظهار کرد: سال گذشته جلسه‌ای که را با حضور شهردار تهران داشتیم، آقای زاکانی تاکید کرد که این مجموعه (کارخانه سیمان) بر اساس مصوبه‌ای که دارد و با تغییراتی که اعمال شد به یک مرکز تحت عنوان صنایع نوآور تبدیل شود.

وی با اشاره به ارزش کارخانه سیمان گفت: این مجموعه ارزش 700 میلیارد تومانی دارد ضمن اینکه شهرداری تهران جهت آماده‌سازی کارموزه “سی‌مان ری”، مبلغ 25 میلیارد تومان هزینه کرده است تا به صورت شکل فعلی در آید.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه ما باید به سمت صنایع نوآور حرکت کنیم، گفت: این تجربه‌ای است که در دنیا نیز از آن بهره برده‌اند و ما نیز باید از این تجریبات در سطح کشور استفاده کنیم و خوشبختانه چنین حرکتی در مجموعه شهرداری آغاز شده است.

صارمی با بیان اینکه کارموزه “سی‌مان ری” می‌تواند نقطه عطفی در شهرستان ری باشد، گفت: این مجموعه دسترسی‌های مناسبی را به اتوبان و مترو دارد و می‌تواند پذیرای علاقه‌مندان جهت حضور در این مجموعه باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیئت وزیران در سال 97 کارخانه سیمان به مدت 30 سال در اختیار شهرداری تهران قرار داده شده است، گفت: این مجموعه به عنوان میراث صنعتی در کشور ثبت شده و به هر ترتیب این مجموعه 30 سال در اختیار شهرداری تهران قرار خواهد داشت البته تا مدیریت شهری وجود دارد این مجموعه نیز در اختیار شهرداری تهران خواهد بود!

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به فضای کارخانه سیمان گفت: این مجموعه 111 هزار مترمربع فضای گردشگری فرهنگی و اجتماعی دارد و از امروز فعالیت خود را در قالب کارموزه “سی‌مان ری” آغاز خواهد کرد علاوه بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این مجموعه حاضر شده‌اند و می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا