اجتماعی

راه حل اثربخش مدیریت بحران حضور میدانی مدیران است

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر مشارکت بسیار عالی مردم در راهپیمایی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: با بارش برف در روزهای گذشته، تردد مردم دچار اختلال شد و این نکته را یادآوری کرد که در مدیریت بحران و کنترل ترافیک در هنگام بارش برف، به شدت دچار مشکل هستیم.

به گزارش ساختمان آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی با اعلام اینکه این مشکلات تنها با قرار دادن ماشین‌های گریدر در حاشیه پارک‌ها و معابر، تشکیل ستاد و صرف هزینه‌های بالا برطرف نخواهد شد، افزود: شهر، نیازمند استفاده از ابزار و ادوات روز دنیا مانند انواع محلول‌ها و مواد ضد یخ برای جلوگیری از یخ‌زدگی معابر است.
وی با اشاره به اهمیت و ضرورت ریشه‌یابی مسائل و مشکلات ترافیکی در هنگام بارش برف، اظهار کرد: بهتر بود مدیران اصلی شهر در حوزه‌های مرتبط به جای حضور در جلسه امروز شورا، در مرکز کنترل ترافیک تهران و سطح شهر حاضر می‌شدند و از نزدیک بر روند فعالیت شهرداران و سایر نیروهای مناطق و نواحی و حضور به موقع آنها در محدوده مأموریت‌شان و نقاطی که با گره‌های ترافیکی و مشکلات عبور و مرور مواجه هستند، نظارت می‌کردند.
تشکری هاشمی با بیان اینکه این حضور، نباید تنها به معاونان شهردار و مدیران مرتبط و شهرداران مناطق معطوف شود، تصریح کرد: جا داشت شهردار تهران نیز در مرکز مدیریت بحران حضور پیدا می‌کرد و شخصاً نسبت به مدیریت شهر اقدام می‌کرد زیرا در این شرایط با ابلاغ دستورالعمل و صدور بخشنامه نمی‌توان وضعیت را هدایت و کنترل کرد.

*اطلاع‌رسانی‌ لحظه‌ای به مردم در شرایط بحرانی بسیار مهم است*
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، لزوم همکاری هرچه بیشتر پلیس راهور و مدیریت شهری و همسو شدن آنها از طریق تشکیل جلسات مشترک و انجام هماهنگی‌های نزدیک بین این دو نهاد خدوم، تأکید کرد و گفت: البته لزوم اطلاع‌رسانی‌های لحظه‌ای به مردم از طریق صدا و سیما و دستگاه‌های خبری برای حل و فصل سریع‌تر معضلات ترافیکی در این وضعیت از اهمیت و ضرورت دوچندان برخوردار است.
تشکری هاشمی، سطح آموزش‌های شهروندی در حوزه مواجهه با شرایط بد جوّی در شهرها و جاده‌ها را بسیار ضعیف دانست و افزود: نیازمندیم تا از طریق فرهنگ‌سازی‌های مناسب به مردم، ضعف‌های این حوزه را برطرف کنیم تا مردم نیز بتوانند در این شرایط جوّی با مسئولان مربوطه، همراهی و همکاری نمایند.
نماینده مردم تهران در شورای شهر با تأکید بر اینکه هیچ راه حلی اثربخش‌تر از حضور میدانی مدیران شهری در سطح شهر نیست، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود به منظور تکمیل و تجهیز دوربین‌های ترافیکی در سطح شهر و هوشمندسازی هرچه سریع‌تر تجهیزات نظارت و کنترل بر ترافیک سطح شهر، اهتمام ویژه‌ای را شاهد باشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا