اجتماعی

یکی از وظایف مهم قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه است

جهانگیر گفت: یکی از وظایف مهم قوه قضائیه همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند بحث پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه است؛ به نظر می‌رسد این جلسات و ملاقات‌های مردمی می تواند نقش سازنده‌ای داشته باشد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷ به مناسبت هفته قوه قضائیه، امروز همزمان با نماز ظهر و عصر، اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت و حقوق شهروندی شورای اسلامی شهر تهران، رضا شنگی شهردار منطقه و جمعی از معاونین و شهرداران نواحی منطقه در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) دیدار مردمی با مردم دارالشهدای تهران داشتند و جمعی از شهروندان درباره مسائل و مشکلات خود از نزدیک با مسئولان حاضر در این جلسه صحبت کردند.

در این جلسه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به اثرات تشکیل همچین جلسات و دیدارهای مردم در احقاق حقوق عامه، گفت: یکی از وظایف مهم قوه قضائیه همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند بحث پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه است که این مباحث با یکدیگر ارتباط تنگانگ دارند.

وی افزود: بحث احیاء حقوق عامه عمدتا توسط دادستانی کل دنبال می شود، به این معنا که در جایی که حقوق مردم در معرض تضییع قرار گرفته بتواند ورود پیدا کند و با برخورد به موقع اجازه ندهد حقوق مردم تضییع شود؛ بحث پیشگیری از جرم هم به همین صورت است و تلاش می شود با شناساسی بسترهای وقوع تخلف و آسیب، برای کاهش جرائم در کشور تلاش شود.
جهانگیر تصریح کرد: به نظر می‌رسد این جلسات و ملاقات‌های مردمی می‌تواند نقش سازنده‌ای داشته باشد، به شرطی که این جلسات تشریفاتی نباشد و وقتی درد مردم شنیده می‌شود تا نهایت کار، نتیجه دنبال شود.

وی اظهار داشت: باید خود را مسئول بدانیم که اگر یک نفر به عنوان ارباب رجوع در این دیدارها به ما مراجعه کرد، اگر حقی دارد به حق خود برسد و اگر حقی ندارد به او گفته شود به این دلایل حقی متوجه شما نیست؛ اگر جلسه ای برگزار شود و بعدا خدایی نکرده کار در میانه راه پیگیری نشود، می‌تواند آثار بسیار بدی داشته باشد و به نوعی باعث صدمه اعتماد عمومی و سرمایه‌های اجتماعی شود.

اقراریان: یکی از حقوق عامه دسترسی راحت مردم به مسئولین است

اقراریان نیز ضمن تبریک هفته قوه قضائیه گفت: یکی از حقوق عامه مردم این است که مردم دسترسی راحت به مسئولین داشته باشند و برگزاری چنین جلساتی کمک می‌کند مردم دسترسی مستقیم به مسئولان داشته باشند.

وی افزود: خداروشکر می کنیم از همت مسئولین، امروز شاهد این هستیم مساجد، حسینه‌ها و امامزاده‌ها به عنوان پایگاه‌های انقلاب اسلامی مورد توجه قرار می گیرند و محفلی می شوند تا مشکلات مردم، حل و فصل شود.

اقراریان تصریح کرد: در خصوص ارائه خدمت، الحمدالله در دوره جدید شاهد یک جهش بسیار خوب به منظور دسترسی مردم برای تسهیل امور قضائی هستیم. امروز مجموعه دستگاه قضائی در ارکان مختلف این امکان را فراهم می کند تا کسانی که دارای مشکل هستند، حقوق خود را از طریق وکلا دنبال کنند.

رئیس کمیته نظارت و حقوق شهروندی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: ما نیز در شورای شهر و در مجموعه مدیریت شهری، وظیفه خود می دانیم بستر لازم را برای شکل گرفتن این همکاری ها فراهم کنیم و امیدوار هستیم در فضای همدلی و همکاری اجزاء مختلف این امکان فراهم شود تا میزان رضایت مندی و سرمایه اجتماعی ما در مجموعه کشور، ارتقاء و افزایش پیدا کند.

در پایان این دیدار، جهانگیر و اقراریان به همراه شنگی پس زیارت امام زاده حسن (ع) به شهدای گمنام آرمیده در این آستان و شهیدان مایلی و صبوری ادای احترام کردند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا