اجتماعی

ضرورت رسیدگی به وضعیت خیابان کرمان

عضو شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت رسیدگی به وضعیت خیابان کرمان تاکید کرد.

به گزارش ساختمان آنلاین، زهرا شمس‌احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (یکشنبه) در صد و چهلمین جلسه شورا در تذکر پیش از دستور خود با تاکید بر ضرورت رسیدگی به وضعیت خیابان کرمان اظهار داشت: غریب به دو سال از مدت زمان شورای ششم گذاشته و علی رغم تذکر اعضای شورا و پیگیری متعددی که مردم در بازدید‌ها و حضور در شورا از اغضا داشتند، طرح اولیه خیابان کرمان با هدف تعریض آن و مبتنی بر طرح جامع ساماندهی شهر تهران مربوط به اواخر دهه 60 بوده است.

شمس‌احسان اضافه کرد: طرح مذکور با مشخصات عرض 35 متری و طول سه هزار و 180 متری و اساساً با هدف نوسازی و کاهش گره‌های ترافیکی تهیه شده است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با اجرای این طرح عملاً خیابان کرمان هفت متر عریض‌تر می‌‌شود که به دلایل متعدد، فرآیند تملک آن نیمه‌کاره رها شد و اجرای طرح پیشنهادی تعریض خیابان کرمان پس از مدتی متوقف شده است.

وی با بیان اینکه در طرح جامع ساختاری راهبردی شهر تهران، مصوب سال 1385 خیابان کرمان از لحاظ سلسله مراتب شبکه معابر شهری، به عنوان محور شریانی درجه 1 تعریف شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در طول چهار دهه اخیر محلات شکوفه، دلگشا، سرآسیاب دولاب، شیوا، صاحب الزمان و شاهد، تحت الشعاع این طرح و اقدامات ناشی از آن بوده‌اند.

شمس‌احسان با تاکید بر اینکه ساکنان این محدوده با چالش هایی از قبیل کاهش هویت، تضعیف سرزندگی و نابسامانی منظر شهری مواجه بوده‌اند، گفت: این طرح از سال 1391 حسب نظر کمیته شبکه معابر مورد بازنگری قرار گرفت و بعد از آن امکان صدور هر گونه پروانه و پایانکاری برای املاک واقع در محدوده مذکور به تعلیق درآمد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: طبق گزراش طرح خیابان کرمان در سال 1397 از تعداد کل 269 پلاک موجود در محور کرمان، 72 پلاک تخریب شده، 35 پلاک اصلاح شده و 162 پلاک باقی مانده است.

وی اضافه کرد: طبق آخرین بررسی صورت گرفته، طرح خیابان 35 متری خیابان کرمان (شریانی درجه 1) ملغی شده و وضعیت موجود مبنی بر دسترسی محلی (12 تا 16 متری) تثبیت می‌شود. با این وجود، فعلاً اصلاح طرح تعریض پیشنهادی، با مشکلاتی در اجرا رو به رو است و نیاز به اقدامات تکمیلی دارد.

شمس‌احسان تاکید کرد: با عنایت به اینکه طی دهه‌های گذشته و متاثر از طرح تعریض خیابان کرمان مشکلاتی برای شهروندان واقع در این محدوده پدیدار شده ضرورت دارد در این زمینه برخی مسائل شهرسازی، ترافیکی، اجتماعی، حقوقی و تملک املاک تعیین تکلیف شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از شهردار تهران انتظار می‌رود با توجه به موارد ذکر شده پیرامون تجربه چند دهه اخیر طرح ریزی، تملک و تعریض خیابان کرمان، گزارشی دقیق از رویکرد فعلی شهرداری برای مدیریت چالش‌های این محدوده، و نحوه اقدام در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در راستای حل تدریجی مسائل و ارتقای کیفیت خیابان مذکور ارائه کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا