اجتماعی

لزوم صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب در شهر زیر زمینی تهران

پنجاه و سومین جلسه تخصصی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به موضوع بررسی برنامه‌های شرکت بهره‌برداری مترو در راستای صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب در شهر زیر زمینی تهران اختصاص داشت.

به گزارش ساختمان آنلاین، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران پس از ارائه گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری مترو، با قدردانی از تلاش‌های به عمل آمده در حوزه اجتماعی و فرهنگی مترو، تأکید کرد: هنرمان باید این باشد که از ابزارها و ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

سید جعفر تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه یک جنگ نرم در حوزه عفاف و حجاب بر علیه فرهنگ دينی ما شکل گرفته که مقابله با این جنگ نرم، نیازمند راهکارهایی است که ضمن اثربخشی و کارآمدی در دل و جان مخاطبان نیز تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به جابه‌جایی روزانه ۲ میلیون مسافر از طریق ۱۵۰ ایستگاه مترو در پایتخت، اظهار کرد: وقتی با جمعیتی حدود ۲ میلیون نفر در طول روز مواجه هستیم، مطمئناً اين جامعه بزرگ نيازمند توجه جدی به حوزه های فرهنگی و مشاركت های اجتماعی است. و لذا سایر دستگاه‌های دست‌اندرکار که به صورت مستقیم و غیر مستقیم متولی این امور هستند نیز باید پایِ کار آمده و برای اين شهر بزرگ زيرزميني با برنامه و فعال مشاركت داشته باشند.

تشکری هاشمی با بیان اهمیت و ضرورت برطرف شدن هرچه سریع‌تر معضلات رفتاری و بعضاً فرهنگی در شهر زيرزمينی مترو تصریح کرد:مواردی مانند دست‌فروشی و بساط گستری در سطح ایستگاه‌ها و واگن‌های مترو می‌بایست ساماندهی شده و هرچه سریع‌تر و با نظارت دقیق‌تر موجبات نارضايتی مسافران را برطرف نمود.

وي همچنين در خصوص گلایه مندی شهروندان از ورود آقایان به واگن های ویژه بانوان اظهار کرد؛ این حق بانوان است که در محیط اختصاصی واگنها از ورود آقایان جلوگیری شود.این ایده در برخی کشورهای توسعه یافته هم برای راحتی بانوان به اجرا درآمده و خاص متروی تهران نیست.

وی بحث عفاف و حجاب را یکی از مهم‌ترین فرایض دینی و دغدغه‌ مردم و شورای شهر دانست و گفت: برای پیشبرد موضوع حجاب به عنوان یکی از ارکان دینی، نیازمند همراهی دیگر دستگاه‌های مرتبط هستیم تا بتوانیم با هم‌افزایی‌ بیش از پیش، شاهد ترویج ارزشهای دینی باشیم.

رییس کمیسیون عمران و حمل نقل شورا همچنین از معاونت حمل و نقل و ترافیک خواست تا در استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی در توسعه امور فرهنگی در تمام حوزهای مرتبط مانند ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، اهتمام نموده و به این منظور، از ظرفیت رسانه‌‌ها استفاده لازم را ببرند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا