اجتماعی

لزوم تخصیص اماکن و مراکز در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در مناطق کم‌برخوردار شهر تهران

زهرا شمس‌احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (سه‌شنبه) در صد و نود و دومین جلسه شورا در تذکر پیش از دستور خود با تاکید بر ضرورت تخصیص اماکن و مراکز در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در مناطق کم‌برخوردار شهر تهران اظهار داشت: مصوبه‌ای در دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران در آبان ماه سال 1401 با عنوان اصلاحيه مصوبه فرآيند حمايت از ناشران، و كتابفروشان مبنی بر همكاري با اتحاديه‌ها و مجامع صنفي حوزه كتاب و نشر، به منظور تخصیص اماكن و مراكز مناسب جهت برپايي نمايشگاه‌ها و بازارچه‌هاي موقت كتاب در راستاي ترويج و توسعه فرهنگ كتابخواني و نيز دسترسي آسان علاقمندان و خريداران كتاب در محلات و مناطق شهر تهران بوده که بر لزوم تسریع در فرایندهای‌ اجرایی آن تاکید می‌کنم.

به گزارش ساختمان آنلاین، شمس‌احسان با بیان اینکه امروز شاهد فعالیت‌های چندانی در جهت ترویج کتاب‌خوانی در مناطق کم‌برخوردار نبوده‌ایم، گفت: کتاب و کتاب‌خوانی یکی از مؤثرترین راه‌ها برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه و مهمترین ابزار انتقال دانش بشری، ترویج خلاقیت و نوآوری در جوامع به‌شمار می‌رود.

عضو و رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد می‌شود شهرداری تهران نسبت به برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های کتاب در مناطق محروم اقدام کند؛ همچنین از طریق راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیار و بهره‌گیری از ظرفیت سرای محلات، فرهنگسراها و ايستگاه‌هاي حمل و نقل عمومي (مترو و اتوبوس) ترویج فرهنگ کتابخوانی و دسترسی آسان شهروندان به کتاب فراهم کند.

وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های کتاب باید پاسخگوی نیازهای خاص کودکان و نوجوانان و سلایق مختلف شهروندان در این مناطق باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا