اجتماعی

لزوم تحقیق و تفحص 20 ساله از سازمان بازنشستگی شهرداری تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد می کنم در خصوص شرکت سازی های گسترده در سازمان بازنشستگی و همچنین در خصوص عدم انتقال املاک و نامشخص بودن دارایی ها و نیز نامشخص بودن درآمد واقعی سازمان، تحقیق و تفحصی از 20 سال گذشته تاکنون صورت گیرد.

به گزارش ساختمان آنلاین،  احمد صادقی در یکصد و چهلمین جلسه شورا و پس از قرایت گزارش حسابرس رسمی شورای شهر در خصوص سازمان بازنشستگی گفت: در ابتدا تقاضا دارم بر طبق مصوبه شفافیت کلیه گزارش های حسابرسی که به تایید شورا می رسد در سامانه شفافیت بار گزاری شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

صادقی در ادامه افزود: اما در خصوص سازمان بازنشستگی نکاتی در این گزارش مطرح شده که حایز اهمیت است، سازمان بازنشستگی شهرداری تهرن در طول 20 سال گذشته یکی از پر حاشیه ترین سازمان ها بوده و تعداد زیادی شرکت که تاسیس کرده، سرمایه گذاری هایی که در جاهای مختلف انجام داده و سرمایه شرکت ها را با شرکت های دیگر تهاتر کرده همه بدون هیچ حساب و کتابی صورت گرفته است.

وی افزود: به عنوان مثال دریافتی این سازمان از حق بیمه پرسنل رسمی شهرداری تهران مشخص نیست و مشخص نیست این رقم در کجا هزینه شده است.
وی ادامه داد: اینکه آورده حق بیمه پرسنل چقدر بوده، چه عملیاتی انجام شده و در کجا هزینه شده مشخص نیست. لذا شهرداری تهران باید گزارشی از اینکه چه میزان حق بیمه بازنشستگی در 20 سال گذشته پرداخت کرده و این سازمان عریض و طویل در حال حاضر چه میزان دارایی دارد، ارایه دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: بنا بر گفته بسیاری از کارشناسان این سازمان با وجود تزریق مبالغ هنگفت چند هزار میلیارد تومانی نظیر حق بیمه پرسنل رسمی زیان ده بوده و در سال های آتی در صورت عدم انجام اقدام عاجل ورشستگی صندوق بازنشستگی قطعی خواهد بود.

صادقی در ادامه با اشاره به نحوه عمل برخی شرکت های زیر مجموعه این سازمان گفت: شرکت عمران سازمان بازنشستگی طبق قانون موظف بوده کارگزاری انجام دهد و 3 درصد بالاسری دریافت کند. این در حالی است که بسیاری از پروژه ها و اماکن نظیر دریاچه شهدای خلیج فارس در مالکیت شرکت درآمده ولی به جای سود رسانی به بازنشستگان تمامی حساب ها زیان ده اعلام شده، بر اساس مستندات همین گزارش.

صادقی اظهار داشت: با وجود فقدان پروژه های عمرانی و کار، هزینه پرسنل و جاری شرکت از محل فروش دارایی ها تامین می شود. یعنی چند سال است که این شرکت کار نمی کند و فقط دارایی می فروشد. در حالی که شرکت کارگزار بوده و حق واگذاری پروژه به غیر را نداشته حال آنکه بسیاری از پروژه ها را بدون انجام کاری به شرکت های دست چندم داده و فقط بالاسری دریافت کرده است.

این عضو شورا ادامه داد: نکته جالب در این گزارش این است که 190 میلیارد تومان هولوگرام جزو دیون این شرکت بوده و وصول نشده اما پاداش، حقوق و مزایای پرسنل این شرکت تمام پرداخت شده است.

صادقی در ادامه پیشنهاد کرد: در خصوص این شرکت سازی های گسترده نظیر اینکه 60 شرکت به عنوان فروشنده متعهد در این مجموعه (سازمان بازنشستگی) و همچنین در خصوص عدم انتقال املاک و نامشخص بودن دارایی ها و نیز نامشخص بودن درآمد واقعی سازمان تحقیق و تفحصی از 20 سال گذشته تا کنون در خصوص این سازمان صورت گیرد.

صادقی همچنین در ادامه با اشاره به بند هایی از گزارش حسابرس گفت: در گزارش آمده 18 ملک از 20 سال گذشته از سوی سازمان بازنشستگی خریداری شده و هنوز هیچ انتقال سندی انجام نشده است. هیچ گزارشی هم از اینکه این املاک در اختیار چه کسانی است داده نشده است.

وی ادامه داد: همچنین در این گزارش آمده پروژه پارکینگ طبقاتی گلابدره که از سال 83 در باغ ملک شروع شده هنوز به سرانجام نرسیده و فضای متروکه آن صرفا برای پارکینگ راهور استفاده می شود، تا اکنون 150 میلیارد تومان تا سال 87 هزینه شده و هنوز بلاتکلیف است. از سال 91 برای خرید 10 دستگاه لوکوموتیو مترو با این سازمان قرار داد بسته شده و 284 هزار یورو دریافت شده اما در 10 سال گذشته هیچ لوکوموتیوی تحویل داده نشده است. قراردادی برای ساخت متل شیان بسته شده که می بایست در سال 96 به شرکت منتقل می شده اما سه سال تمدید شده و از سال 99 می بایست به مالکیت صندوق بازنشستگی در می آمده و پیمانکار خلع ید می شده اما اذعان شده که پیمانکار همچنان در حال ساخت است، در صورتی که می بایست تا سال 93 عملیات عمرانی به پایان می رسد.

وی در پایان گفت: از سال 82 بالغ بر 105 میلیارد تومان بدهی مالیاتی قطعی برای سازمان بازنشستگی وجود دارد که این امر لزوم تحقیق و تفحص و تعیین تکلیف این سازمان را بیش از پیش آشکار می کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا