اجتماعی

روند کارها در شهرداری تهران، تسریع و تسهیل شود

جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص گزارش عملکرد سال ۱۴۰۱ و بررسی برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آن با حضور سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس و حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری نائب رئیس این کمیسیون، مجید باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا، جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک و مجتبی شفیعی مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش ساختمان آنلاین، تشکری هاشمی در این جلسه خواستار اهتمام ویژه نسبت به موضوع نیروی انسانی شهرداری تهران و استفاده از توانمندی‌های ایشان در سال ۱۴۰۲ شد و گفت: سازمان حمل و نقل و ترافیک، منابع حاصل از عوارض دریافت کرایه پارکینگ‌ها را مورد بررسی و بازنگری قرار دهد.

وی افزود: برای نمونه، موضوعی مانند عوارض پارک محله‌ای می‌بایست در منابع درآمدی گنجانده شود و باید به گونه‌ای پیش برویم تا درآمدهایی مانند درآمد پارکینگ‌ها به شهرداری همان منطقه داده شود.

تشکری هاشمی اظهار کرد: لازم است روند کارها در سازمان‌های شهرداری تهران، تسریع و تسهیل شود و مسائل درون مدیریت شهری آنچنان پیچیده نباشد که برای حل یک مسئله، پیشرفت یک پروژه و انجام یک کار، انرژی زیاد و مدت‌زمان طولانی صرف شود.

وی تصریح کرد: به این منظور، لازم است ساده‌سازی و روان‌سازی امور در مدیریت شهری برای دسترس‌پذیرتر کردن خدمات شهرداری تهران برای عموم شهروندان در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: لازم است اعتبارات سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه معاونت به خود این واحدها تخصیص یابد و برای نمونه، مأموریت‌های اساسی مانند منابع اختصاصی پلیس راهنمایی و رانندگی، ابتدا به سازمان حمل و نقل و ترافیک واگذار شود و سپس برای اجرا به پلیس راهور تهران ابلاغ شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در خاتمه خاطرنشان کرد: مجموعه‌های سیاست‌گذار مانند معاینه فنی، کنترل کیفیت هوا، کنترل ترافیک و سازمان حمل و نقل و ترافیک، در حوزه مأموریت و مسئولیت خود می‌بایست نقش‌‌های پررنگ‌تر و مؤثرتری ایفاء کنند.

گفتنی است، در این جلسه مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه معاونت حمل و نقل و ترافیک به طور جداگانه، از روند پیشرفت کارها در سال جاری گزارش داده و درخواست کردند تا کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در خصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۲، مساعدت بیشتر و توجه ویژه‌تری را نسبت به موضوعات حمل و نقلی که اجرای آنها از اهمیت و ضرورت بیشتری برخوردارند، به عمل آورد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا