اجتماعی

لزوم تعیین تکلیف پهنه رودکی توسط شهرداری تهران

به گزارش ساختمان آنلاین:  شمس‌احسان گفت: در همان زمان به دلیل اهمیت موضوع برای کمیسیون فرهنگی اجتماعی وقت، جلسات منظمی در این راستا شکل گرفت و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی موظف به تهیه طرح برای این پهنه شد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: پهنه رودکی درست است که پهنه ارزشمندی در مرکز تهران محسوب می شود اما عنوانی از آن در طرح های موضعی سند طرح جامع و طرح های موضعی پیوست طرح تفصیلی ذکر نشده است و همانطور که مستحضرید بر اساس ماده هشت آیین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح های توسعه و عمران محلی، ناحیه ای منطقه ای و ملی  مصوب سال 1378 هیات وزیران و اصلاحات بعدی آن در خصوص طرح های شهری اگر طرحی ایجاد مغایرت اساسی نماید می بایست بعد از تصویب در کمیسیون ماده 5  به تصویب  شورای عالی شهرسازی و معماری برسد.

وی افزود: اکنون بیش از 4 سال است که طرح تهیه شده برای این پهنه که منجر به ایجاد محدودیت هایی در تراکم و نوع کاربری ها برای شهروندان این محدوده شده، هیچ یک از مراحل تصویب را از شورای شهر تا شورای عالی شهرسازی و معماری نگذرانده ولی باعث شده اجازه ساخت و ساز بر مبنای طرح تفصیلی مصوب به شهروندان داده نشود و سردرگمی، نارضایتی و بلاتکلیفی را برای آن ها در پی داشته باشد.

شمس‌احسان گفت: از شهرداری تهران درخواست دارم هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت این پهنه مطابق قانون اقدامات لازم را به عمل آورد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا