اجتماعی

ساختمانهای ناایمن و بی هویت از بزرگترین مشکلات پایتخت هستند

شهردار تهران مشکلات بزرگ تهران را آلودگی هوا و ترافیک عنوان کرد و گفت: عدم دسترسی به خدمات، فرسودگی، ایمنی و بی هویتی از مشکلات دیگر تهران قلمداد می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ساختمان آنلاین، علیرضا زاکانی در آئین افتتاح تقاطع غیر همسطح شهید آوینی و دسترسی بزرگراه شهید نجفی رستگار به امام علی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: امروز شاهد افتتاح دو پروژه عمرانی هستیم که غریب به ۲۳ کیلومتر راه شهروندان را نزدیکتر می‌کند.

شهردار تهران ادامه داد: عملیات عمرانی این پروژه‌ها در منطقه ۱۵ ظرف مدت سه ماه و توسط مجموعه شهرداری تهران انجام شده که قابل تقدیر است. همچنین تقاطع غیر همسطح منطقه ۲۰ نیز ظرف مدت چهار ماه به بهره برداری رسیده که علاوه بر سهولت دسترسی کاهش خطرات در این محدوده را به همراه دارد. این در حالیست که در سال جاری در همین محدوده سه نفر جان خود را از دست داده‌اند. لذا از معاونت فنی و عمرانی برای برداشتن این گام بلند تقدیر می‌کنیم.

وی ادامه داد: در تهران برای حل موضوعات شهر، شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم چارچوبی را دنبال می‌کند که در قالب تحول پاسخ معتبری به رفع نیازها داده شود. قطعا مشکلات بزرگ تهران شامل آلودگی هوا و ترافیک است. عدم دسترسی به خدمات، فرسودگی، ایمنی و بی هویتی هم از مشکلات تهران قلمداد می‌شود.

به گفته شهردار تهران، رینگ شرقی تهران، شهید شوشتری، بزرگراه یادگار و شهید بروجردی امکانی را فراهم می‌کند که ظرفیت بزرگراهی تهران افزایش پیدا کند و باید در این مسیر استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها داشته باشیم.

زاکانی افزود: اصلاحات معابر، ۷۸۸ کیلومتر مسیر اضافه را به ۵۷ کیلومتر تبدیل می‌کند و روزانه ۶۰۰ هزار لیتر بنزین را که هدر می‌رفت صرفه جویی می‌کند و امکانی را برای آسایش شهروندان فراهم می‌کند.

شهردار تهران با اشاره به احداث تونل بزرگراه صیاد به آزادگان به طول ۹ کیلومتر به عنوان مصوبه برنامه چهارم توسعه شهر تهران، گفت: موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد مولدسازی است که برخی به اشتباه نکاتی را در این خصوص عنوان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه موضوع مولدسازی استفاده حداکثری از امکانات‌مان است، اظهار کرد: اگر قرار است جایی اتفاقی بیفتد باید ابعاد مختلف آن را در جهت استفاده حداکثری وجب به وجب مورد ارزیابی قرار دهیم. برای مثال در پایانه متروی دولت آباد سال‌ها نگاه به پایانه‌های روباز بود اما باید در جهت مولدسازی این پایانه را به زیر زمین ببریم و از سطح استفاده کنیم. امیدواریم از طریق مولدسازی و مشارکت این پروژه مورد بهره برداری قرار بگیرد و اساس هدف‌گذاری ما بر روی مناسب سازی است.

وی ادامه داد: در سال جاری ۲۶۰ کیلومتر مناسب سازی انجام دادیم و سال آینده ۳۰۰ کیلومتر مناسب سازی انجام خواهد شد تا از شهر بهتر بهره بگیریم. با استفاده از هوشمندسازی از طریق دوربین‌ها و ارائه خدمات به صورت غیر حضوری ترددهای غیر ضرور در شهر را کاهش می‌دهیم. همچنین تقویت حمل و نقل عمومی نیز که مورد تاکید شورای شهر تهران است دنبال خواهد شد.

شهردار تهران تاکید کرد: در حوزه مولدسازی باید گفت که تا کنون قطر تونل خطوط مترو ۹ متر بوده در حالیکه می‌توانیم در خطوط جدید این قطر را به ۱۵.۸ افزایش دهیم و از این ظرفیت برای تردد اتوبوس‌های پاک در بالای خط رفت و برگشت مترو استفاده کنیم. این موضوع مطالعه خواهد شد و TBM های مخصوص آن نیز برای ورود و تهیه دنبال خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید در موضوع برف روبی امسال از همکارانم قدردانی کنیم. ۹ برف داشتیم که برخی همانند بارش برف سال ۱۳۹۶ بی‌نظیر بوده و در دو برف اخیر قرارگاهی با حضور شهرداری تهران، پلیس راهور و رسانه‌ها تشکیل شد که با پیش بینی و اقدامات به موقع شرایط به سمتی رفت که رضایتمندی جدی شهروندان را فراهم کرد.

زاکانی در پایان این مراسم و در جمع خبرنگاران نیز ضمن تبریک روز جانباز، گفت: نخستین چیزی که جانبازان می‌خواهند این است که ما هدف را گم نکنیم و اهداف عالی انقلاب اسلامی را محقق کنیم. تلاش ما باید این باشد که شهر را برای استفاده درست جانبازان و معلولین مناسب سازی کنیم و شهر و امکانات آن شامل حمل و نقل عمومی را برای استفاده حداکثری مناسب کنیم.

زاکانی تاکید کرد: ما بدهکار هستیم و هر چه کار کنیم در برابر بزرگی جانبازان هیچ است. امروز دو پروژه یکی در منطقه ۲۰ به افتتاح رسید که ۵.۴ کیلومتر راه مردم را نزدیکتر کرد و مخاطرات شهروندان این محدوده را کاهش داد. این پروژه ظرف مدت چهار ماه به اتمام رسید. این پروژه یکی از ۹۸ اصلاح تقاطعی است که باید در تهران انجام شود.همچنین پروژه شهید رستگار نیز ظرف سه ماه انجام شده که ۱۷ کیلومتر راه مردم را نزدیک می‌کند و در مجموع ۲۲.۴ کیلومتر راه شهروندان تهرانی امروز نزدیکتر شد و عیدی حداقلی برای بزرگی مردم قلمداد می‌شود. حدود ۷۰ میلیارد تومان هزینه این دو پروژه بوده است.

وی در خصوص آسفالت ریزی در سطح شهر تهران نیز گفت: در سال گذشته ۵۴۰ هزار تن آسفالت ریخته شده اما در سال جاری تا کنون ۷۰۰ هزار تن آسفالت ریزی داریم و در برنامه داریم که برای سال آینده ۱.۵ میلیون تن آسفالت ریزی داشته باشیم و در نیمه نخست سال آینده آسفالت ریزی بزرگراه‌های اصلی تهران انجام خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا