اجتماعی

آقامیری؛ رویکرد شورای ششم، ارائه مشوق برای گره‌گشایی از بافت فرسوده است

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، آقامیری در سخنانی با بیان اینکه در دوره جدید شورای شهر، شهرداری با رویکرد تسریع روند نوسازی به حوزه احیای بافت فرسوده پایتخت ورود کرده است، افزود: باید با رعایت اصول شهرسازی، کمی هم نگاه واقع‌ بینانه و پیشگیری از خطرات ناشی از بحران‌های طبیعی مانند زلزله و خطر آسیب جانی برای ساکنان این بافت‌ها داشته باشیم.
وی افزود: دید و نگاه این دوره شورا و مدیریت شهری جدید بر این است که با مشوق های لازم، گره گشای این مشکل و احیاگر بافت فرسوده باشد.
نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه ضوابط کالبدی تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده است، افزود: از جمله این مشوق‌ها می‌توان به اعطای یک یا دو طبقه تشویقی نسبت به تراکم طرح مصوب، تسهیل در ضوابط پارکینگ، امکان احداث واحدهای مسکونی با زیربنای کمتر از حدنصاب و عدم احتساب مساحت و.. اشاره کرد که با توجه به اینکه حدود ۹درصد منطقه ۱۵ در بافت فرسوده است، اقدامات خوبی برای شهروندان ساکن منطقه رقم خواهد خورد.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا