اجتماعی

از لزوم اعلام سیاستهای مدارس مسجد محور تا استفاده از فرصت میز خیرین مدرسه‌ساز

به گزارش ساختمان آنلاین: علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران در هشتاد و هشتمین جلسه شورا حاضر شد و گزارش خود را در خصوص اقدامات آموزش و پرورش شهر تهران ارائه نمود و اعضای شورا نیز نسبت به سخنان او واکنش نشان دادند.
سید احمد علوی در این خصوص اظهار داشت: این مسائل به صورت زیر ساختی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون معماری و شهرسازی نیز بررسی شده است و در سال جاری نیز 45 میلیارد تومان بودجه برای تجهیز و نوسازی مدارس در نظر گرفته شده است ولی فقط با ده منطقه شهر تهران تفاهم نامه امضا شده است. لذا از آقای کریمیان خواهشمندم که هرچه زودتر تفاهم نامه های باقی مانده امضا شوند.
ضرورت استفاده از فرصت میز خیرین مدرسه ساز
مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا نیز تاکید کرد: پیشنهاد می کنم که آموزش و پرورش از فرصت میز خیرین استفاده کند چراکه تمامی ارکان دور این میز می نشینند و فرصت خوبی است تا آموزش پرورش و شهرداری با کمک خیرین همکاری خوبی داشته باشند.
او درخصوص تکلیف طرح جامع شهر تهران نیز افزود: در پیوست شماره 4 برنامه ها و طرح های توسعه در بند 1 مصوبه «ساماندهی و توسعه فضاهای آموزشی برای شهر تهران» به آموزش و پرورش تکلیف شده اما علی رغم پیگیری ها نادیده گرفته شده است. که البته مدت آن سه سال بوده یعنی در سال 93 باید انجام می شد.
لزوم اهتمام ویژه برای ترافیک مهر 
مهدی اقراریان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا نیز متذکر شد: با توجه به بازگشایی مدارس و مشکلات حوزه ترافیک، باید اهتمام ویژه ای در شهرداری در حوزه حمل و نقل تدوین شود. چراکه بازگشایی مدارس باعث قفل شدن گره های ترافیکی خواهد شد و نیازمند مشارکت تاکسیرانی و اتوبوسرانی و مترو هستیم.
شهرداری برنامه ویژه ای برای استقبال از مهر  داشته باشد
نرجس سلیمانی نایب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا با طرح پرسشی اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از مدارس دولتی به مدارس غیر انتفاعی تبدیل شده اند، حال چه تضمینی وجود دارد که مدارس کاشی آبی به مدارس غیر انتفاعی تبدیل نشوند؟
او همچنین متذکر شد که با توجه به اینکه امسال مدارس با یک وقفه طولانی فعالیت خود را آغاز می کنند، سزاوار است که شهرداری تهران هم طرح استقبال از مهر امسال را با شور و اشتیاق جدی تری عملی کند. همچنین باید علائم راهنمایی و رانندگی و پیاده روها بررسی شده و مشکلاتشان رفع شود.
سیاست های مدارس مسجد محور مشخص شود 
علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا اظهار داشت: حدود یک ماه پیش نمایشگاه هم افزایی مدیریت ایران برگزا شد و یکی از نکات آن مدارس مسجد محور بود که بصورت شخصی در برخی محلات تشکیل شده اند. آیا آموزش و پرورش سیاستی در این رابطه در نظر دارد؟ چراکه وقتی دانش آموز تحصیلات ابتدایی خود را در این مدارس می گذارند، باید دوباره امتحاناتی بدهد تا وارد مدارس دولتی شود.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا