اجتماعی

38 درصد از آلودگی هوای پایتخت سهم خودروهای فرسوده است

به گزارش ساختمان آنلاین : رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: در علم سلامت اولین کاری که قبل از تشخیص بیماری انجام می دهند تزریق مُسکن برای کاهش درد است. در بحث آلودگی هوا باید ابتدا به دنبال راهکارهای این چنینی باشیم.

وی ادامه داد: اجرای طرح زوج و فرد در برخی از روزهای اضطراری سال که مردم نیز بابت اجرای آن دچار مشکلاتی نشوند، مُسکن هایی است که می تواند انجام شود.

نجفی گفت: انتظار می رود شهرداری تهران مطالعاتی برای اجرای طرح زود و فرد انجام دهند تا به گونه ای برنامه ریزی و تدبیر شود که مردم دچار مشکل نشوند و در بحث آلودگی هوا به پارامترهای لازم هوای سالم برسیم.

وی با انتقاد از شورای پنجم گفت: شورای شهر تهران در دوره گذشته مصوباتی داشت که ما را با چالش مواجه کرده است. موضوع درختکاری و بام سبز یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش آلودگی هوا است اما متاسفانه دیگر هیچ فردی به دنبال درختکاری در شهر تهران نیست و اگر شهرداری لایحه ای در این خصوص به شورای شهر ارائه دهد حتما از آن دفاع خواهیم کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی در آلودگی هوای شهر تهران نقش قابل توجه ای دارند که برابر آمار های ارائه شده 38 درصد از آلودگی هوای پایتخت خودروهای فرسوده است بنابر این ضرورت دارد علاوه بر افزایش این ناوگان برای نوسازی آن نیز تلاش شود.

وی ادامه داد: ناوگان حمل و نقل عمومی در بعد کاهش ترافیک نیز تاثیر بالایی دارد که انتظار می‌رود این موضوع با توجه به ابعاد مختلف آن در شهرداری و دولت پیگیری شود.

سوده نجفی با بیان اینکه مهاجرت پذیری معکوس در شهرتهران یک تهدید است و با برای جلوگیری از آن تلاش کرد گفت: فردی که در تهران سکونت داشته اما به اجبار محل زندگی خود را به خارج از شهر منتقل کرده اما محل کار خود کماکان در تهران است و باید هر روز به شهرتهران رفت و آمد داشته باشد، خطرات زیادی همچون تصادفات جاده ای، افزایش ترافیک و ایجاد آلودگی هوا به همراه دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرتهران در پایان خاطر نشان کرد: مشاغل مزاحم دیگر عوامل ایجاد آلودگی در شهرتهران است که باید به آنها توجه شود. بسیاری از صنایع سبب ایجاد آلودگی هوا در شهر تهران هستند که شهرداری تهران باید راهکاری برای این ساماندهی این مشاغل دنبال کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا