اجتماعی

ضرورت توجه به ایمنی حمل و نقل در جاده‌های بین شهری

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز ایمنی حمل و نقل گفت: متأسفانه حمل و نقل ایمنی در کشور وجود ندارد و در تعطیلات عید حدود 160 نفر جان خود را از دست دادند که این حاکی از نبود حمل و نقل ایمن است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ مهدی چمران در یکصد و چهل و دومین جلسه شورای ششم در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و امنیت کشور با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک عید سعید فطر، بزرگترین عید مسلمین جهان به برگزاری نماز باشکوه این عید اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه پس از سه سال تعطیلی چنین فرایضی، امسال شاهد برگزاری پرشکوه آن با حضور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مصلی بودیم که جای بسی قوت قلب و خشنودی است، از این رو باید از حضور در صحنه گسترده مردم سپاسگزاری کرد، ضمن آنکه امیدواریم همه ما از برکات این ماه مبارک بهره مند شده و مراتب صیقل یافتن قلب و روحمان برای ورود به ماه های دیگر صورت گیرد.
وی در ادامه با یادآوری روزهای مهم تاریخ کشور به روز ۲ اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ اشاره کرد و ضمن تبریک به نیروهای خدوم و مخلص سپاه پاسداران یادآور شد: تاسیس سپاه از نخستین فرامینی بود که از سوی امام راحل صادر شد و این اتفاق نقطه درخشانی در قدرتمند شدن ایران اسلامی بود و امیدوارم این نیرو در تمام مراحل بر مدار پیشرفت قرار گرفته و روز به روز بر این قدرت افزون شود.
رییس شورای شهر تهران در ادامه به روز ۳ اردیبهشت سالروز شهادت سپهبد قرنی اشاره کرد و مقام این شهید را گرامی  داشت.
وی به روز معمار و بزرگداشت شیخ بهایی اشاره کرد و این روز را به همه معماران کشور تبریک گفت.
 چمران در ادامه با اشاره به سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و در تشریح این رخداد تصریح کرد: در چنین روزی در سال ۱۳۵۹ که بعنوان یک روز تاریخی در برگ تاریخ انقلاب ثبت شده قرار بود تا نیروهای آمریکایی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی حمله نظامی کنند و با برنامه ریزی هایی که انجام داده بودند طی عملیات چریکی با هدف انجام کودتا و تصرف شهر تهران پس از عبور از مرزهای کشورمان وارد طبس شدند و به دنبال اجرای نقشه های شوم خود بودند اما با توجه به تمرین های شبیه سازی شده خواست الهی به نحوی مقدر شد که دست خدا موجب شکست آنان شد.
وی اضافه کرد: آمریکایی ها از نقاط کور رادارها استفاده کرده و وارد کشور شده بودند چرا که رادارها را خودشان داده بودند و با این باور همه جوانب را پیش بینی کرده بودند به جز طوفان شن که خواست الهی بود و توانست نقشه شوم آنان را خنثی کرده و منجر به نابودی هواپیماهای آنان شد.
رییس شورای شهر یادآور شد: این اتفاق تنها یک معجزه الهی بود چرا که خداوند نخواست تا این انقلابی که عصاره خون هزاران شهید را به همراه دارد آسیبی ببیند ضمن آنکه مردم ایران ساعت ۷ فردای همان روز از ماجرای شکست آمریکایی ها در طبس خبردار شدند و خبر شکست شان از رادیوهای آمریکا پخش شد و جهان به خوی تعرض گونه آمریکایی ها پی بردند.
چمران با اشاره به روز ایمنی حمل و نقل گفت: متأسفانه حمل و نقل ایمنی در کشور وجود ندارد و در تعطیلات عید حدود 160 نفر جان خود را از دست دادند که این حاکی از نبود حمل و نقل ایمن است، جاده‌های خارج شهر نیز از ایمنی کافی برخوردار نیست و باید دستگاه های مسئول در این خصوص تلاش بیشتری را صورت دهند.
رییس شورای شهر با اشاره به تشکیل ائتلاف برخی افراد معلوم الحال علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: این افراد برای تجزیه ایران ائتلاف تشکیل دادند اما این ائتلاف خود شکست خورد و تجزیه شد و این نشانگر این است که اصحاب کفر هیچ وقت نمی‌توانند در کنار هم پیروز شوند از این رو تنها این متحدین هستند که با وحدت عقیده و اقدام پایدار می مانند.
چمران افزود: این افراد به سرزمین غصب شده فلسطین رفتند و دست در دست شرورترین افراد گذاشتند.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا