اجتماعی

حل بحران مسکن با توسعه شهرک‌سازی

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین علیرضا زاکانی در جریان دوازدهمین پویش قرار خدمت ،که صبح امروز در منطقه ۹ تهران برگزار شد  ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت: حال شهرتهران به خاطر فرسودگی و بی دقتی در رشد و گسترش مناسب نیست و ماحصل این رشد نامتوازن ،ایجاد بیش از ۱۲ هزار بافت ناپایدار فرسوده شهری در پایتخت است.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های شهری تحلیل رفته است و شبکه زیرزمینی نیز ناپایدار است و این مساله زندگی شهروندان را دشوار کرده است اذعان داشت: مردم از ترافیک، بد مسکنی و آلودگی هوا ناراضی هستند و امیدواریم که بتوانیم محیط را به گونه‌ای تغییر دهیم که آینده‌ای کاملاً تضمین شده و امیدبخش ایجاد کنیم

شهردار تهران با اشاره به مسکن پرسنل شهرداری تهران گفت: در بحث تعاونی‌ها از سوی سازمان بازرسی مشکلی ایجاد شده بود که حل شد البته به دنبال مشارکت در ساخت هستیم تا بتوانیم بازار مسکن تهران را به دست بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه ارایه تراکم تشویقی یک طبقه در بافتهای فرسوده نقش بسزایی در رونق بافتهای فرسوده دارد اظهارداشت: طرح ساخت یک طبقه تشویقی در بافتهای فرسوده،بالغ بر شش ماه پشت درب شورای عالی معماری و شهرسازی ماند و مسوولان دولتی عنوان کردند که اجرای این طرح در سراسر کشور می تواند نقش بسزایی در رونق بهسازی بافتهای ناکارآمد شهری داشته باشد.

زاکانی تصریح کرد: ما به دنبال نوسازی محله ای هستیم به گونه ای که مردم خودشان نسبت به ساخت وساز اقدام کنند .

وی همچنین از اقدام برای ساخت شهرک های مسکونی در مناطقی نظیر 19،18 و.. خبر داد و اظهارداشت: شهرداری تهران شروع به لکه گذاری برای ساخت شهرک در چند منطقه از شهر تهران کرده است و این سیاست قطعا می تواند نقش بسزایی در حل بحران مسکن پایتخت داشته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا