اجتماعی

21 رای به پانزده سال تجربه و تخصص

به گزارش ساختمان آنلاین: مهدی چمران برای اولین بار در دوره دوم شوراها با عضویت در شورای شهر بر مسند ریاست شورا نشست، چمران در چهار سال دوره اول، چهار بار، شش سال دوره سوم، 6 بار، چهار سال دوره پنجم سه بار و در دو دوره اخیر شورای پنجم نیز به عنوان رئیس شورا حضور موثر و پررنگ داشته است، علاوه بر این در طی این سال ها ، چمران به مدت 9 سال ریاست شورای عالی استان های کشور را نیز تجربه کرده و از این رو در امور شوراها و تسلط بر مدیریت شهری کم نشیر و چه بسا بی نظیر می باشد.
تجارب ارزنده و مهندس چمران در شورا، پیشینه انقلابی و ولایتمداری روشن، روحیه تعامل و مشی معتدل ایشان در موضوعات سیاسی و اجتماعی، تخصص و دانش مرتبط با موضوعات شهری و امور شوراها، پاک دستی و سلامت نفس، جایگاه کاریزماتیک و روابط حسنه با مسئولان ارشد کشور و مقبولیت ایشان در میان طیف های مختلف سیاسی از دلایل اصلی ماندگاری و طولانی شدن دوران ریاست ایشان در شورای اسلامی شهر تهران و شورای عالی استان  ها شده و پربیراه نیست ادعا کنیم حضور مداوم ایشان در شورا به نهادینه شدن شوراها در ساختار سیاسی و اداری کشور موثر بوده است.
یکی از نکات قابل توجه در کارنامه 15 ساله چمران در شوراها، عدم اتهام و ابهامات مالی و یا رانت و امتیازات خاص و ویژه نسبت به ایشان است، به رغم ساختار فسادزای مدیریت شهری به دلیل برخی خلاهای قانونی و شرایط محرک آن، هیچ گونه ادعا و حتی شایعه ای پیرامون برخورداری ایشان از امتیاز یا رانت خاص چه در امور مالی چه در زمینه استخدام های فامیلی و حتی جناحی درباره ایشان وجود ندارد و نکته قابل تاملتر اینکه با وجود صراحت در مواضع سیاسی از جایگاه قابل احترامی حتی در طیف های سیاسی رقیب نیز برخوردار است.
تمدید ریاست چمران در سال دوم دوره ششم، شایسته شان، شخصیت و تجارب چمران در امور شوراها و مدیریت شهری است و از سویی صداقت، دلسوزی و واقع بینی اعضای شورا را در حسن انتخاب ایشان اثبات می کند، تسلط ایشان در مباحث مختلف مربوط به مدیریت شهری و مهارت در مدیریت جلسات صحن باعث شده شورای ششم با کمترین حاشیه و با رویکردی کارشناسی دو رسالت اصلی نظارت و تقنین رو به عنوان دو کارویژه مهم شوراها دنبال کنند.
شورای ششم در یک سال گذشته شناخت دقیق، میدانی و واقع بینانه ای را از مدیریت شهری و شهر تهران به دست آورده و با همین انسجام و یکدلی اعضا می تواند چشم انداز روشنی را پیش روی شهروندان تهرانی قرار دهد.

محمود کبیری یگانه *

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا