اجتماعی

ابلاغ دستور رییس جمهور از سوی وزیر کشور به استانداران

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر تهران؛ احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر و رئیس شورای اسلامی شهرستان تهران با اشاره به برگزاری جلسه روسای شورای شهرستان های استان تهران که در محل شورای شهر برگزار شد، اظهار داشت: حسب برگزاری جلسات گذشته مصوباتی در خصوص بخش های سه گانه استان تهران از قبیل بخش مرکزی، کن و آفتاب داشتیم که مقرر شده بود تا اعضای شورای شهراز این محدوده های جغرافیایی بازدید میدانی و ملاقات داشته باشند.
وی ادامه داد: نخستین بازدید از بخش مرکزی در روز دهم دی ماه 1401 و توسط آقای اقراریان عضو شورای شهر تهران صورت گرفت که با توجه به نشست هایی که با مردم، مدیران شهرداری و مدیرکل حریم برگزار شد مسایل و مشکلات این منطقه استخراج شد و گزارش این بازدید در این جلسه قرائت و ابعاد آن مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهرستان تهران ادامه داد: پس از استماع این گزارش مقرر شد تا کارگروهی متشکل از اعضای شورای شهرستان، مدیر کل حریم و شهرداران مناطق بخش های مرتبط برقرار شود تا مسائل و مشکلاتی که در این بازدید ها عنوان می شود مورد بررسی و تصمیمات لازم برای رفع آن اتخاذ گردد.
صادقی با اشاره به اقدام اخیر وزارت کشور در خصوص ابلاغ نامه رسمی به استانداران سراسر کشور اظهار کرد: در نشستی که اعضای شورای عالی استانها با ریاست جمهوری برگزار شد یکی از مسایلی که مطرح شد تاکید بر حضور روسای شورای شهرستان ها در شورای برنامه ریزی استان بود، چراکه عدم این حضور نمایندگان شورای شهرستان ها موجب انقطاع مسائل برای طرح چالش ها و معضلات جامعه شورایی بطور مستقیم و شفاف در جلسات بالادستی می شد که خوشبختانه با اقبال آیت الله رئیسی مواجه شد.
صادقی در توضیح این ابلاغیه وزارت کشور تصریح کرد: در متن این نامه آمده است که از این پس رییس شورای شهرستان ها بعنوان یک عضو در کلیه جلسات شورای برنامه ریزی استان ها و شهرستان ها دعوت شوند، چرا که این اتفاق می تواند زمینه اثربخشی تصمیمات و انتقال چالش ها و دغدغه های مهم مردم در بخش های روستایی و شهرستانی حسب بازدید هایی که صورت خواهد گرفت، باشد تا با تجمیع و استخراج نظام مسایل و مشکلات و طرح در جلسات شورای شهرستان در خصوص آن تصمیم سازی صورت گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر در ادامه تشریح جزییات این جلسه خاطر نشان کرد: یکی از موضوعاتی که امروز در این جلسه مصوب شد انتخاب اعضای شورای شهرستان برای حضور در کمیته تطبیق بود که آقای مهدی اقراریان بعنوان نماینده شورای شهرستان ها در کمیته تطبیق بخش مرکزی، آقای علیرضا نادعلی بعنوان نماینده شورای شهرستان ها در کمیته تطبیق بخش کن و آقای کروبی بعنوان نماینده شورای شهرستان ها در کمیته تطبیق بخش آفتاب برای دوره یک ساله تعیین شدند.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا