اجتماعی

استفاده از سکوهای پیام رسان داخلی برای ارتباط با مردم در شورای ششم

معاون ارتباطات و بین الملل شورای شهر تهران، در نشست تخصصی انجمن روابط عمومی ایران، با بیان اینکه یکی از استراتژی های دوره ششم شورای شهر، شنیدن صدای همه اقشار جامعه است؛ گفت: در این دوره علاوه بر استفاده از نظرات کارشناسی متخصصین، فارغ از نگاه سیاسی برای حل مشکلات شهری، بر کثرت ارتباط و شنیدن مشکلات اقشار جامعه به صورت رو در رو نیز اهتمام وجود دارد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نشست تخصصی انجمن روابط عمومی ایران با محوریت روابط عمومی شورای شهر تهران با حضور مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران، محمود رضا کبیری یگانه، معاون ارتباطات و بین الملل شورای شهر تهران، اساتید دانشگاهی و جمعی از اهالی انجمن روابط عمومی ایران به میزبانی شورای شهر برگزار شد.
کبیری یگانه با بیان اینکه حوزه روابط عمومی فارغ از حوزه های دیگر شغلی از چالش های متفاوتی برخوردار است چرا که گفتمان آن با دیگر حرفه ها فرق دارد؛ گفت: روابط عمومی در شورای اسلامی شهر تهران به عنوان یک حوزه کاملا چالشی نمود و بروز پیدا کرده است و این اتفاق مختص به دوره ششم شوراست و علت آن این است که از وقتی مقرر شد تا نفس تازه ای به حوزه ارتباطات این مجموعه دمیده شود با چند معظل جدی روبرو بودیم.
وی افزود: یکی از سیاست های ما به لحاظ اینکه با غاطبه مردم در ارتباط هستیم، ایجاد بستری قوی برای تعامل دوسویه با همه شهروندان در تمام لایه های مختلف اجتماعی بود؛ ایجاد شبکه ارتباطی مویرگی با طیف های مختلف اجتماعی که یکی از راهبردهای جدی و سیاست های شورای ششم و در رأس آن، ریاست شورای شهر آقای مهندس چمران بود؛ خوشبختانه محقق شد.
کبیری یگانه با اشاره به اینکه تغییرراهبرد ما در حوزه رسانه از زمانی آغاز شد که بخشی از شبکه های اجتماعی دارای محدودیت شده و موضوع فیلترینگ عملیاتی شد؛ خاطر نشان کرد: با اعمال این محدودیت ها، حوزه رسانه با یک سد عجیبی به نام افول شبکه های اجتماعی مواجه بود. ضمن آنکه نمی توان در مقابل جریان اطلاع رسانی ایستاد و فرآیند آن را تعطیل کرد از همین رو ما در جهت تعریف جدیدی از ارتباطات مردم با شورای شهر تهران برای نخستین بار در کشورعلی رغم وجود مشکلات زیر ساختی و… از سکوهای داخلی ارتباطاتی استفاده کردیم.
معاون ارتباطات و بین الملل شورای شهر تهران یادآور شد: در حال حاضر هر یک از شهروندان اقدام به ایجاد ارتباط و طرح مسئله کند می تواند از سکوهای داخلی رسانه ای تعریف شده استفاده و پیام خود را ارسال کند و ما هم پس از پیگیری، پاسخ ها را در بستر فضای مجازی اعلام می کنیم.
وی با تأکید بر اینکه، معاونت ارتباطات و بین الملل شورای ششم پرچمدار این مدل ارتباطی است؛ تصریح کرد: هنوز پس از گذشت چند سال از ورود فضای مجازی و آغاز فصل نوین ارتباطی، هنوز بسیاری از مراکز دولتی، وزارتخانه ها و سازمان هایی که به طور مداوم با مردم سر و کار دارند؛ بر این باورند که موفقیت در این فضای دو سویه، بسیار مشکل و گاهاً با شکست روبرو خواهد بود اما خوشبختانه ما توانستیم با تعریف این گفتمان جدید، فصل نوینی را در حوزه ارتباطات دو سویه عملیاتی کنیم.
کبیری یگانه با بیان اینکه ما برای تقویت این نوع ارتباطات باید هردو نیمه پر و خالی لیوان را نگاه کنیم اظهار کرد: یکی از جدی ترین سیاست های ما در این مقوله، شنیدن صدای مخالفین است و ما با شعار “زنده باد مخالف من” در صدد رفع دغدغه تمام اقشار جامعه بخصوص منتقدان هستیم چرا که معتقدیم انتقاد سازنده موجب پیشرفت و رسیدن به تعالی کشور خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه این استراتژی فارغ از نگاه سیاسی و بر اصول علمی و ارتباطی بنا نهاده شد؛ اضافه کرد: به اذعان صریح برخی مخالفان و منتقدان، استراتژی شنود سخنان مخالفین، تنها در دوره ششم شورای اسلامی شهر بوده و نظیر این اتفاق در هیچ دوره ای وجود نداشته است و این اقدام از سوی جامعه منتقدان بسیار پسندیده بوده و بر پایه واقعیت سنجی بنا نهاده شده است.
معاون ارتباطات و بین الملل شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در تلاشیم تا ارتباط با مردم کاملا چهره به چهره صورت گیرد تا حضور مسئولان برای همه طیف های شهروندی ملموس شود؛ یادآور شد: اقدامات تحول گرایانه ای که در حوزه اطلاع رسانی شورا به وجود آمد؛ فضای عمومی و نوع ارتباط گیری و اقدامات نظارتی خود اعضا را هم تحت تأثیر قرار داد. به طوری که پس از گذشت 23 ماه از گذشت فعالیت این معاونت شاهدیم برخی اعضا، بیش از یکصد برنامه میدانی و دیدار مردمی را انجام دادند. قطعاً خروجی این بازدیدها موجب می شود که مسائل به طور مویرگی آشکار و موضوع نظارتی ها با قدرت بیشتری صورت می پذیرد.
کبیری یگانه در ادامه عنوان کرد: ریشه بخش عظیمی از مصوبات و لوایحی در شورا مورد بررسی و تذکر نمایندگان شهر تهران وجود دارد همین ارتباطات نزدیک با مردم است؛ دیده شدن ابعاد پنهان معظلات شهری همچون معتادین متجاهر، کودکان کار و بسیاری از مشکلاتی که گریبان شهر را گرفته از همین طریق است از این رو ما معتقدیم که اگر نگاه نوینی در حوزه ارتباطات مجموعه شورا به وجود آمده، تغییر نگاه مسئولانه از سوی اعضای شورای ششم، به خصوص مهندس چمران ریاست محترم شوراست.
وی در پایان از آمادگی برگزاری جلسات با هر نگاه چالشی با مجموعه های مدنی، بخصوص انجمن روابط عمومی ایران و حوزه های تخصصی دانشگاهی خبر داد.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا