مجلس و ارگان هامجله خبری

۵۰ هکتار از یک منطقه تهران بافت فرسوده است

به گزارش ساختمان آنلاین:  «پیروز حناچی» روز چهارشنبه در آئین بهره برداری از پروژه های مدیریت شهری منطقه ۱۴ و بهسازی میدانگاه و مجموعه آرامستان های دولاب افزود: امروز یکی از روزهای زیباست از این جهت که پروژه های متفاوتی را افتتاح می کنیم و نکته مشترک همه پروژه ها نگاه اجتماعی به آنها است؛ نگاهی که برای حل مشکلات شهر راهگشاست و هزینه های شهر را کاهش می دهد.

وی یادآور شد: شورای شهر اعتبار مناسبی را برای این پروژه ها در نظر گرفته است؛ ۲ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ و در سال ۱۴۰۰ بیش از این مقدار اعتبار برای این پروژه ها لحاظ شد.

شهردار تهران گفت: امروز بازدیدی از بوستان اجتماعی منطقه ۱۴ داشتیم که در آن مردم نقش محوری را برای حفاظت و حراست دارند؛ برخلاف سایر بوستان‌ها که مردم از دست معتادان متواری و شاکی هستند، در این بوستان معتادان از دست مردم فراری اند و این نتیجه نگاه اجتماعی به شهر است.

وی اظهار امیدواری کرد که دوستان دیگر هم که برای دوره بعد مدیریت را بر عهده می گیرند، این مسیر را دنبال کنند و به عقب برنگردیم.

حناچی ادامه داد: بخش دیگری از این پروژه ها مربوط به نقاطی از جمله خیابان کرمان است که مدت مدیدی بدون توجه مانده بود و در کمیسیون ماده ۵ تعیین تکلیف شد.

شهردار تهران گفت: افزایش بافت فرسوده، اقدام افتخار آمیزی نیست اما ۵۰ هکتار از منطقه ۱۴، در شمار بافت فرسوده قرار گرفت تا مردم از تسهیلات و امتیازات پیش بینی شده برای بازسازی و بهسازی این بافت ها بهره‌مند شوند.

وی اعلام کرد: همواره توجه به ارزش های تاریخی و فرهنگی شهر مدنظر ما بود تا به این طریق شهر را به محلی برای همه مردم تبدیل کنیم؛ تهران شهری برای همه یعنی همه ساکنان آن به طور برابر از خدماتی که ارائه می شود، برخوردار شوند و اقلیت های دینی نیز در این زمره باشند.

شهردار تهران به ساماندهی آرامستان مسیحیان در محله دولاب اشاره کرد و گفت: این منطقه متروکه که ریشه های تاریخی دارد و بسیاری از شخصیت ها در آن آرام گرفتند، بازسازی شده و به یکی از جاذبه های شهر تبدیل می شود.

وی تاکید کرد: یکی از خصوصیات این دوره این بود که عرصه‌های عمومی را گسترش دادیم و امیدواریم که این نگاه ادامه پیدا کند، نگاهی که ضمانت اجرای آن خود مردم هستند.

حناچی با ابراز امیدواری کرد که این مکان مورد قبول هم وطنان مسیحی قرار گیرد و گفت: با توجه به ثبت ملی بودن این مکان و واجد ارزش بودن آن باید متناسب با ارزش ها با آن برخورد شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا