مجلس و ارگان هامجله خبری

دولت باید تولید کاغذ دیواری را رونق ببخشد

به گزارش ساختمان آنلاین:  بهروز چوداری میلانی رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان در خصوص وضعیت بازار کاغذ دیواری اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد از کاغذ دیواری‌هایی که در بازار و واحد‌های صنفی فروخته می‌شوند وارداتی هستند و مابقی اجناس موجود در بازار در داخل کشور تولید و توزیع می‌شوند.

او افزود: تفاوت کیفیت میان کاغذ دیواری ایرانی و وارداتی بسیار زیاد است و اغلب مردم تمایل به خرید اجناس وارداتی دارند چراکه قابل شست‌وشو هستند و در برابر رطوبت هم مقاوم‌تر عمل می‌کنند.

رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان بیان کرد: کاغذ دیواری‌هایی که برای منازل خریداری می‌شوند به دلیل امکان پارگی و خرابی باید از بهترین جنس انتخاب شوند. از آنجایی که کاغد دیواری‌های ساخت داخل مقاوت زیادی ندارند، این اقلام اغلب برای دفاتر و مراکز تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میلانی ادامه داد: البته هم اکنون تولید و تقاضای کاغذ دیواری ایرانی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است به طوری که این حجم ۲۰ درصدی نیز در سال‌های اخیر به دست آمده است، اما هنوز نتوانسته‌ایم سهم بیشتری از بازار را به دست بیاوریم.

او تصریح کرد: تعداد زیادی سرمایه گذار و تولیدکننده برای تولید کاغذ دیواری ایرانی اعلام آمادگی کرده‌اند، اما آن طور که باید از سرمایه‌گذاری‌های خود جواب نگرفته‌اند، چراکه کاغذ دیواری وارداتی ارزان‌تر از کاغذ دیواری مشابه داخلی است.

رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان ابراز کرد: دولت باید تسهیلاتی برای تولیدکنندگان در نظر بگیرد تا این افراد بتوانند دستگاه‌های پیشرفته را به کشور وارد کنند و همچنین ضمن این تسهیلات، هزینه‌های تولید نیز کاهش پیدا کند.

دولت پیش از ممنوعیت واردات تولید را رونق دهد

میلانی مطرح کرد: قطعا با کاهش هزینه‌های تولید، قیمت تمام شده برای مشتری معقول‌تر خواهد بود و آن زمان بهترین موقع برای محدود کردن موارد وارداتی است.

او عنوان کرد: دولت نباید قبل از جان گرفتن کارگاه‌های داخلی تولید کاغذ دیواری اقدام به محدود یا ممنوع کردن واردات آن کند چرا که به طور قطع در این صورت با کمبود و افزایش شدید قیمت‌ها مواجه می‌شویم.

رئیس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان اظهار کرد: در این خصوص می‌توان به ممنوع کردن واردات لمینت اشاره کرد به طوری که با این اقدام دولت، تولیدات داخلی هنوز نتوانسته پاسخگوی نیاز‌های داخلی باشد و قیمت‌ها به این دلیل افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

میلانی در پایان بیان کرد: چند ماهی است که به دلیل ثبات نرخ ارز، قیمت‌ها در بازار نوسان نداشته و هر متر کاغذ دیواری در بازار بسته به کیفیت آن از ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود، این در حالی است که بیشتر اجناس از چین وارد کشور می‌شوند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا