راه و شهرسازیمجله خبری

پرهیز از سفر؛ عاقلانه‌ترین تصمیم نوروزی!

به گزارش ساختمان آنلاین:  مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در اظهاری در این رابطه گفته است: در ایام نوروز امسال بر خلاف ایام عید سال‌های گذشته، به دلیل تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر سفر نرفتن مردم، پرواز فوق‌العاده در نوروز نخواهیم داشت و فقط پروازهای برنامه‌ای برقرار است. همچنین طبق الزام سازمان هواپیمایی کشوری همه شرکت‌های هواپیمایی موظف به داشتن هواپیمای جایگزین هستند که اگر موردی پیش آمد‌ نظیر بروز نقص فنی در یک هواپیما، به سرعت هواپیمای جایگزین وارد عمل شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: در حال حاضر هنوز ظرفیت برای مسیرها موجود است و در برخی مسیرها برای هر تاریخیِ امکانِ انتخابِ صندلی وجود دارد. از سوی دیگر، شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌ها را در ایام نوروز بر اساس سقف قیمتی رعایت کرده‌ند و اگر آژانسی خارج از این نرخ‌ها‌ بلیت‌ها را گران‌تر بفروشد، حتما دستگاه‌های نظارتی ورود می‌کند و با متخلف برخورد جدی خواهند داشت.

وی پیش از این با اعلام اینکه تمامی ایرلاین‌ها به سامانه استعلام بیماران کرونایی متصل شده‌اند، گفته بود: در صورتی که فردی بتواند بدون استعلام از این سامانه بلیت خریداری کند، هنگام ورود به فرودگاه و با دریافت کد ملی اجازه سوار شدن بیمار کرونایی به او داده نمی‌شود.

با این حال، یکی از نگرانی‌هایی که در این زمینه وجود دارد، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان هوایی کشور است که با وجود چندین بار مطرح شدن، مورد مخالفت ایرلاین‌ها قرار گرفته است.

محمد حیدری کارشناس حمل‌ونقل هوایی در این مورد به «ساختمان آنلاین» می‌گوید: درخواست برداشته شدن فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان هوایی کشور بارها عنوان شده اما متاسفانه هر بار به بهانه‌ای با این موضوع مخالفت شد، این درحالی است که در تمامی ناوگان درون شهری از جمله مترو و اتوبوس‌ها به هیچ عنوان فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود و هیچ یک از این بخش‌ها دارای سیستم‌های تهویه هوا نیستند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر یک مسافر کرونایی بلیتی از طریق اپلیکیشن‌ها خریداری کند و فرودگاه اجازه سوار شدن او را  ندهد، مبلغ بلیت چگونه استرداد می‌شود؟ افزود: در صورتی که مسافری بلیت هواپیما را از طریق این اپلیکیشن‌ها خریداری کند، می‌تواند از شرکت‌های هواپیمایی و یا سایت‌های خریداری شده مبلغ پرداخته شده را پس بگیرد. با این حال، پیشنهاد تمامی کارشناسان بر این است که مردم در ایام نوروز از انجام هرگونه سفر پرهیز کنند و حتی‌المقدور در خانه بمانند اما اگر با قید فوریت قصد سفری داشتند، حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و در صورت مشکوک بودن به کرونا، حتما از سفر پرهیز کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا