مجلس و ارگان هامجله خبری

اعلام فراخوان واریز قسط دوم مسکن ملی

به گزارش ساختمان آنلاین:   ابراهیم مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: در طرح اقدام ملی اعلام فراخوان واریز قسط دوم برای ٢٠٠ واحد اقدام ملی مسکن به زودیمسکن برای ساخت ۹ هزار و ۴۸۱ واحد مسکونی در استان قزوین برنامه‌ریزی شده است و براساس آخرین وضعیت این طرح در استان قزوین طی سه مرحله بیش از ۱۳ هزار نفر ثبت نام کردند که تاکنون سه هزار و ۶۳۶ نفر از متقاضیان تأیید نهایی شده اند و از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیز افتتاح حساب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اراضی تخصیص یافته به طرح اقدام ملی مسکن در استان قزوین به دو دسته تقسیم شده و شامل شهر‌های پایین‌تر و بالاتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است، افزود: ساخت مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد و برای شهر‌های تاکستان، آبیک، اقبالیه، تاکستان، محمودآباد و بیدستان با تأمین زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی آغاز شده است.

این مسئول اضافه کرد: مجموعاً برای همه این افراد افتتاح حساب از سوی بانک انجام شده است و حدود دو هزار و ۷۰۰ نفر در مرحله اول واریز وجه داشته اند که تأمین اعتبار شده است.

وی از تکمیل و واگذاری ۲۰۰ واحد مسکونی در نیمه اول امسال در استان قزوین خبر داد و افزود: بزودی فراخوان واریزی مرحله دوم ویژه این واحد‌ها اعلام خواهد و این واریزی صرفاً برای پروژه‌های ۲۰۰ واحد که تکمیل می‌شود خواهد بود و برای سایر پروژه‌ها پس از اتمام فونداسیون و هزینه کرد مرحله اول فراخوان داده خواهد شد.

مبارک قدم یادآور شد: در مرحله اول متقاضیان طرح مسکن ملی ۴۰ میلیون تومان واریز وجه داشتند که در مرحله دوم ۵۰ میلیون در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، با توجه به پیش بینی انجام شده از کسانی که ثبت نام کردند ۷۰۰ تا هزار نفر بزودی تأیید نهایی خواهند شد که به همین منظور پیش بینی زمین در دستور کار قرار گرفته است که سایت مورد نظر در ۱۵ هکتار مساحت زمین انجام شده و مراحل نهایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان به ارتقای کیفی ساخت‌وساز‌ها اشاره کرد و افزود: خوشبختانه برای همه پروژه‌ها، ناظران هماهنگ کننده و آزمایشگاه‌ها برنامه ریزی شده است.

مبارک قدم در ادامه به تفاهم نامه با آموزش و پرورش اشاره کرد و یادآورشد: با توجه به سایتی که در اختیار تعاونی آموزش و پرورش قرار گرفته شده است خوشبختانه مراحل طراحی انجام شده و تا هفته آینده به اتمام خواهد رسید و نقشه‌ها برای بررسی به اداره کل مسکن و شهرسازی ارائه خواهد شد.

به گفته وی، این سایت که ظرفیت حداقل ۸۰۰ واحد مسکونی را دارد صرفاً برای سهمیه آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: در پنج شهر دیگر استان قزوین نیز سهمیه‌ای به همین منظور برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا