مجلس و ارگان هامجله خبری

واحد مسکونی خالی مشمول پرداخت جرایم مالیاتی می‌شود

به گزارش ساختمان آنلاین: محمود محمودزاده افزود: اگر واحد مسکونی به مدت ۱۲۰ روز خالی باشد برای سال اول شش برابر معادل اجاره آن سال، برای سال دوم ۱۲ برابر و در سال سوم؛ ۱۸ برابر باید مالیات پرداخت کند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم، به ویژه ماده ۵۴ الحاقی که مرتبط با خانه‌های خالی است، هر نوع ملکی با هر نوع کاربری باید در سامانه ثبت شود گفت: اگر شخصی اطلاعات خلاف یا نادرست در سامانه ثبت کند؛ دو برابر بیشتر از مالیات تعیین شده جریمه می‌شود.

محمودزاده افزود: برای دستگاه‌های حقوقی، مالیات بر خانه‌های خالی دو برابر اشخاص حقیقی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: قانون مالیات‌های مستقیم ضمانت اجرایی محکمی دارد و اگر کسی اظهارات نادرستی را در سامانه ثبت کند افزون بر اینکه آن ملک به عنوان خانه خالی تلقی می‌شود، جریمه نیز خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: برای برنامه ریزی دقیق درباره مسکن، همه سرپرستان خانوار در شهرها و روستاها مستأجر یا مالک باید اطلاعات مربوط به ملک خود را در سامانه، ثبت کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا