مجلس و ارگان هامجله خبری

عملکرد سامانه املاک منطبق بر قانون است

به گزارش ساختمان آنلاین: محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در نشست رسانه‌ای پیرامون مسائل بازار مسکن در پاسخ به سوالی مبنی بر دلایل تاخیر در صادر کردن برگه‌های تعرفه مالیات بر خانه‌های خالی گفت: بازار مسکن در شرایط کنونی مطابق سایر بازارهای سرمایه‌ای عمل کرده و تفکیکی تقاضای سرمایه‌ای از تقاضای مصرفی یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های مد نظر وزارت راه و شهرسازی است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این نکته که تولید انبوه مسکن و راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان از جمله مهمترین فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با تفکیک تقاضای سرمایه‌ای و مصرف است، تاکید کرد: سامانه ملی املاک و اسکان فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و اطلاعات موجود از 13 میلیون واحد مسکونی موجود از 22 میلیون خانه در سطح کشور را پایش کرده است.

عملکرد سامانه املاک منطبق بر قانون است

وی در بیان اینکه 1.5 میلیون پیامک برای اسخاص حقیق و حقوقی که بیش از یک واحد مسکونی دارند، صادر شده است، افزود: بر این اساس تاکنون 109 هزار واحد مسکونی از نظر سامانه ملی املاک و اسکان بر اساس ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، خالی تلقی شده و اطلاعات آن در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.

محمودزاده ضمن اشاره به این نکته که 109 هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده بیش از مدت زمان مندرج در قانون خالی بوده‌اند، گفت: شناسایی واحدهای مسکونی خالی بر عهده وزارت راه و شهرسازی است اما اخذ مالیات و صدور تعرفه مالیاتی بر عهده وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا