راه و شهرسازیمجله خبری

معتقد به بلندمرتبه‌سازی نیستم / طرح نهضت مسکن باید سرعت بگیرد

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس به موضوع تأمین اعتبار طرح نهضت ملی مسکن اشاره و اظهار داشت: در ماده چهار قانون جهش تولید به صراحت اعلام شده است که 20 درصد تسهیلات باید هرسال به مقوله مسکن اختصاص یابد و ربطی به بودجه ندارد.

وی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات 20 درصدی به مسکن در کشور باید هر سال نسبت به سال گذشته با تورم افزایش یابد افزود: وزیر اقتصاد مسئول انجام این کار است و باید این برنامه‌ریزی را انجام دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا از روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن راضی هستید، گفت: زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن در کشور از اول دولت تاکنون انجام شده و باید دولت به سرعت این طرح را اجرا کند. استان زنجان هم در طرح مسکن مهر و هم طبق گفته استاندار در طرح نهضت ملی در کشور پیشتاز است.

وی با بیان اینکه برخلاف ادعای برخی‌ها اجرای طرح مسکن در کشور سبب تورم و مشکلات اقتصادی نمی‌شود، گفت: بنده تجربه موفق در اجرای طرح ساخت مسکن به شکل انبوه دارم و در کاری بی‌سابقه در دنیا ساخت بیش از 4 میلیون و 300 هزار مسکن رقم خورد. پاسخ بنده به آن‌ها این است در دولت یازدهم و دوازدهم طرح ساخت مسکن رخ نداد پس چرا تورم‌ها و مشکلات اقتصادی اینگونه منفجر شد؟

نیکزاد افزود:در این طرح که خوشبختانه دولت عزم جدی برای اجرای آن دارد، استانداران باید تمام دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و بانک‌ها را برای اجرای این طرح و پرداخت تسهیلات به خط کنند. البته برای طرح نهضت ملی‌مسکن معتقد به انبوه‌سازی و بلندمرتبه‌سازی نیستیم و هم به مرحوم رستم قاسمی وزیر سابق و فقید راه و شهرسازی و هم به وزیر فعلی راه و شهرسازی تذکر داده‌ام که روی موضوع انبوه‌سازی و مرتبه‌سازی تمرکز نکنند و اگر می‌توانند به گروهی و یا فردی واگذار کند. مهم ساخت مسکن است و هر طور که امکان دارد در استان‌‌ها مسکن احداث کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا