مجلس و ارگان هامجله خبری

مقاوم‌سازی پنج میلیون مسکن در کشور

به گزارش ساختمان آنلاین: حجت الاسلام حسین روحانی نژاد در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، اظهار کرد: بیشترین برنامه‌های بنیاد مسکن در حوزه عمران روستایی است.

وی با بیان اینکه طرح‌های روستایی در حوزه بازسازی، مقاوم سازی، طرح هادی و غیره اجرا شده هر 10 سال یک بار بازنگری می‌شود، گفت: بعد از بازنگری اقدامات لازم در حوزه بهسازی انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در همین راستا بنیاد مسکن سالانه در سطح روستاهای کشور 200 هزار واحد را بهسازی و مقاوم سازی می‌کنم.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات کم‌بهره در بنیاد مسکن با هدف مقاوم سازی از سال 84 شروع شده است، عنوان کرد: حوزه مقاوم سازی واحدهای مسکونی در روستاها با آخرین آئین نامه‌ها عمل و خانه‌ها در برابر بلایای طبیعی مقاوم‌سازی می‌شود.

وی اذعان کرد: بناست بالغ بر پنج میلیون واحد در سطح کشور بازسازی و مقاوم سازی شود.

وی با بیان اینکه وضعیت در این حوزه مطلوب است، گفت: بر اساس آمار واحدهایی که مقاوم‌سازی شده در زمان بلایای طبیعی براساس آمار کمترین خسارت‌ها را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: صدور سند برای املاک از دیگر اقدامات خوبی است که به صورت گسترده در سطح کشور انجام می‌شود.وی با بیان اینکه بازسازی مناطقی که دچار بلایای طبیعی می‌شوند در کل کشور از دیگر قدامات خوبی است که انجام می شود، عنوان کرد: در زمان بلایای طبیعی سیل و زلزله و غیره بنیاد مسکن به سرعت وارد می‌شود و این اقدامات موجب شده که در وضعیت مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای مسکونی در مجموع وضعیت بسیار خوبی در کشور داشته باشیم.

وی اظهار کرد: با توجه به تسهیلاتی که در حوزه مقاوم‌سازی پرداخت شده است امروز در برخی نقاط اصلا نگران آمدن بلایای طبیعی نیستیم.

وی با بیان اینکه مسکن محرومین و بازسازی آن از تاکیدات مقام معظم رهبری است، گفت: بناید مسکن با سرعت و کیفیت بازسازی و مقاوم سازی را دنبال می‌کند.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در بازسازی مناطق سیل زده و زلزله زده در کشور، گفت: در زلزله سی سخت توصیه معظم له این بود که سریع این موضوع جمع شود ما هم وعده دادیم تا پایان شهریور ماه کار را تمام کنیم.

ساخت 100 هزار واحد مسکونی برای محرومین

وی گفت:سال 98 ساخت 100 هزار واحد مسکونی برای محرومین را در کشور شروع کرده‌ایم که بخش عمده آن در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و سهم کردستان 2 هزار واحد بوده است.

وی عنوان کرد: 30 میلیون تومان از سوی بنیاد مسکن به متقاضیان به صورت بلاعوض و پرداخت و تسهیلات که امسال به سقف 100 میلیون تومان افزایش یافته است کمک خوبی به بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در روستاها کرده است.

وی افزود: بنیاد مسکن در قالب مسکن مهر نیز 400 هزار واحد را احداث و الان هم در مسکن ملی بنیاد سهم قابل توجهی دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا