مجلس و ارگان هامجله خبری

فرسودگی خطوط تولید سنگ در لرستان

 به گزارش ساختمان آنلاین: بختیار رازانی در سخنانی با بیان اینکه متأسفانه به دلایل مختلف، صنایع بزرگ در لرستان ضعیف و یا حداقل وجود ندارند، اظهار داشت: اندک صنایعی که در استان وجود دارند معمولاً مربوط به دهه‌های خیلی قبل هستند و بنا بر این لرستان، استان صنعتی محسوب نمی‌شود.

فرسودگی خطوط تولید صنایع معدنی لرستان

وی با اشاره به اینکه مزیت‌هایی که در لرستان به خصوص حوزه آب وجود دارند می‌توانند موجب شوند که لرستان یک خواستگاه بزرگ صنعتی برای کشور باشد، افزود: لرستان در حوزه صنایع معدنی، یک استان دارای پتانسیل است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تاکید بر اینکه ارزش افزوده‌ای که صنایع معدنی باید در استان ایجاد کنند، هنوز محقق نشده است، افزود: به طور مثال تنها یک کارخانه سیمان در لرستان و شهرستان دورود وجود دارد که آن هم مربوط به سال‌ها پیش است و این در حالیست که ۱۰ سال است که در احداث کارخانه سیمان خرم آباد مانده‌ایم.

رازانی، بیان داشت: میزان تولید در معادن استان مطلوب است اما حوزه فرآوری در استان شرایط خوبی ندارد.

وی با بیان اینکه کارخانه‌های فرآوری سنگ ساختمانی در استان زیاد داریم، تصریح کرد: اما خطوط تولید این کارخانه‌ها مربوط به ۲۰ تا ۳۰ سال پیش است، واحدهایی هم که خطوط جدید و نو دارند، توان مالی مطلوبی ندارند.

نبود زیرساخت برای ایجاد واحدهای صنعتی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه حدود ۱۸ شهرک صنعتی در لرستان، فعال هستند، گفت: جمع مساحت این شهرک‌های صنعتی در استان حدود هزار و ۶۰۰ هکتار است.

رازانی با اشاره به اینکه در استان‌های به نسبت توسعه یافته مانند کرج، اصفهان، خوزستان و استان‌های همجوار مانند کرمانشاه، مساحت تنها یک شهرک صنعتی هزار و ۴۰۰ هکتار است، افزود: استان اصفهان ۱۲ هزار هکتار، خوزستان حدود ۱۰ هزار هکتار، همدان حدود هفت هزار هکتار، مرکزی حدود شش هزار هکتار شهرک صنعتی دارد.

وی که در گفتگوی تلویزیونی سخن می‌گفت، تصریح کرد: ما در استان زیرساخت مناسب را برای واحدهای صنعتی باید ایجاد کنیم چرا که لرستان پتانسیل صنعتی بودن را دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا