بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

اخذ سند برای ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی جهت ساخت واحد‌های ویلایی

معاون وزیر راه گفت: ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاه‌ها سنددار شده که بخش زیادی از آن‌ها در راستای ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا به امروز ۵هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاه‌ها سند دار شده و این اراضی در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته‌ است. دو هزار هکتار از اراضی شناسایی شده باقی مانده است که هنوز نتوانستیم برای آن‌ها سند اخذ کنیم. 

 رئیس سازمان ملی زمین و مسکن می‌گوید: بیش‌ترین اراضی شناسایی شده مربوط به دانشگاه‌ها بوده است که طبق تفاهم صورت گرفته مقرر شد بخش زیادی از این اراضی برای ساخت مسکن اعضای هئیت علمی و خوابگاه های متاهلی اختصاص یابد.

مالکی تاکید کرد: بیش‌ترین دستگاهی که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای اختصاص اراضی مازاد همکاری داشته است وزارت علوم تحقیقات و فناوری بوده که اراضی مازاد خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده است.

وی افزود: در تمامی شهرهایی که اراضی مازاد در آن‌ها وجود داشته باشد مکلف به ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی و کم طبقه هستیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا