فن آوری های ساختمانیمجله خبری

راهکاری هوشمند برای یافتن هم‌خانه‌

 به گزارش ساختمان آنلاین: محمدجواد طبی کبیر مدیرعامل استارتاپ «کاشانه» گفت: با افزایش قیمت خانه و کم شدن توان افراد به ویژه دانشجویان، ایده‌ای به ذهن‌مان رسید تا بتوانیم یک پلت‌فرم یا نرم‌افزاری را توسعه دهیم که از طریق هوش مصنوعی افراد مشابه را برای هم‌خانه شدن شناسایی می‌کند. از همین رو شرکت کاشانه را تاسیس کردیم و هم‌اکنون در حال بستن قرارداد با سرمایه‌گذار هستیم. به طور کلی باید بگویم به دلیل شرایط کنونی اقتصادی در کشورمان که باعث بالا رفتن هزینه‌های زندگی و اجاره‌نشینی شده است و از سوی دیگر کم شدن توان مالی افراد، بسیاری از افراد به یافتن یک هم‌خانه شدن روی آورده‌اند. از آنجا که هنوز دو سال از تاسیس شرکت نگذشته، هنوز دانش‌بنیان نشده‌ایم.

طبی کبیر در مورد پلتفرم کاشانه افزود: در حال حاضر روی فرآیند طراحی هوش مصنوعی تحقیق می‌کنیم، اما پروژه‌های دیگری نیز در راستای توسعه این پلتفرم انجام می‌دهیم که یکی از آن‌ها دایر کردن خوابگاه خودمان است که بعد‌ها این خوابگاه خودش تغذیه‌ای می‌شود برای پروژه هوش مصنوعی‌مان. در دنیا دو سه مورد از این پلت‌فرم وجود دارد، ولی در ایران اولین شرکتی هستیم که روی این قضیه کار می‌کنیم.

وی در مورد چشم‌انداز این شرکت توضیح داد: اولویت اول ما این است که در کنار طراحی پلت‌فرم کاشانه خوابگاه‌های بیشتری را نیز راه‌اندازی کنیم و چشم‌اندازمان این است که به شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ این خدمات را ارائه دهیم. به طور مثال، افرادی که در استارتاپ‌ها کار می‌کنند و وجه اشتراک زیادی از نظر کاری دارند، می‌توانند از نظر هوش مصنوعی به عنوان هم‌خانه شناسایی شوند؛ یا دانشجویانی که در یک رشته درسی مشترک درس می‌خوانند گزینه بهتری برای هم‌خانه شدن با هم هستند.

وی درباره چالش‌ها و مشکلات این شرکت نیز اظهار داشت: از آنجا که هیچ پارامتر و معیاری برای پیدا کردن آدم‌های یکسان وجود ندارد و حتی روانشناسان نیز به طور حتم نمی‌توانند پیش‌بینی کنند که کدام افراد می‌توانند در کنار هم به راحتی زندگی کنند، پروتکل خیلی واضحی در دست نداریم تا بر اساس آن برای افراد مختلف هم‌خانه تعریف کنیم.

وی در مورد حامیان این شرکت گفت: با توجه به اینکه در پارک علم و فناوری دانشگاه شریف مستقر هستیم، دانشگاه شریف و شتاب‌دهنده این پارک از ما حمایت کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت کاشانه به کسب‌وکار‌های نوپا توصیه کرد: اسیر جو و هیجانات نباشند و بدانند که تجربه‌های اول معمولا با شکست مواجه می‌شود. از نظر من کسی که می‌خواهد کسب‌وکاری راه بیندازد باید مهارت‌هایی را کسب کند و برای این کار بهترین روش این است که در شرکت‌های مشابه یا استارتاپ‌ها شروع به کار کند و تجربه لازم را کسب کند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا