مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

آغاز دور دوم تبیین و ترویج بسته‌های تشویقی نوسازی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: با اقدامات انجام‌شده تا اوایل سال آینده شاهد تحول معنی‌دار در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده هستیم.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، مراسم بزرگداشت ایام الله دهه فجر با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت‌مدیره، معاونین و کارکنان شرکت بازآفرینی شهری ایران و با دعوت از نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله (ص) تهران برگزار شد.

در این مراسم که به همت پایگاه مقاومت بسیج ایثار و جهاد نوسازی این شرکت برگزار شد، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و حجت‌الاسلام و المسلمین علیزاده، نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله (ص) تهران به سخنرانی پرداختند.

محمد آئینی در این دیدار ضمن تبریک میلاد حضرت امیرالمومنین (ع)، روز پدر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به نسخه جدید انقلاب اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، گفت: چنانچه بخواهیم این بیانیه را در سه کلیدواژه خلاصه کنیم، آن سه عبارت است از «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی» و «طهارت اقتصادی»، «از طریق جوانان» که با رویش و زایشی که دارند محتوای انقلاب اسلامی را به منصه ظهور برسانند. که خوشبختانه روح اینها در مجموعه ما وجود دارد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، با اشاره به یکی از جملات کلیدی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «مراد از برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی فقرزدایی و محرومیت‌زدایی است»، و همچنین جمله تاریخی رهبر انقلاب اسلامی امام خمینی (رحمه‌اله علیه) با این مضمون که «محرومیت‌زدایی عقیده، راه و رسم زندگی ماست»، افزود: بنابر این دو گفتمان، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی به طور خاص در بازآفرینی شهری تجلی دارند و تلاش‌های ما باید در جهت تحقق این اهداف مقدس باشند و طبق فرمایشات رهبر انقلاب کار سخت نوسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی حاشیه‌نشینی هر دو در جهت تحقق این اهداف مهم است.

آئینی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور حل این مشکل را به شرط عمل به وظایف و داشتن روحیه جهادی توسط یکایک دست‌اندرکاران و کارکنان دولت در کنار مردمی‌سازی امور، قابل رفع خواهد بود، تاکید کرد: ما در بسیاری از زمینه‌ها از جمله توانمندی‌های هسته‌ای، نظامی، موشکی و پهپادی به لبه دانش و فناوری رسیده‌ایم و به تدریج سرریز آن به بخش صنعت و گام بعدی بخش کشاورزی کشور متحول شده و رشد اقتصادی لازم بدست خواهد آمد. این بدان معناست که اگر هرکس در جایگاه خود وظایفش را به نحو احسن انجام دهد رفع مشکلات اقتصادی به ویژه معضلات مربوط به بافت فرسوده نیز قابل رفع خواهند بود.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در ادامه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای جلب حمایت در نهادها و گروه‌های مختلف جهت تحقق نوسازی در بافت‌های فرسوده، اعلام کرد: خوشبختانه تعداد کسانی که با ما همراه هستند و به ما در حوزه بازآفرینی شهری یاری می‌رساند، روز به روز در حال افزایش است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر نوسازی بافت‌های فرسوده و اولویت برنامه تولید مسکن در این محدوده‌ها، به زودی تکالیف شهرداران و کمیسیون‌های ماده ۵ و ادارات کل راه و شهرسازی را در اجرای هر چه بهتر سیاست‌های تشویقی کالبدی و شهرسازانه مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استانداران محترم ابلاغ می‌نماید.

آئینی با اعلام اینکه رسانه ملی در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده به صورت ویژه‌تری وارد میدان شده و بسته جامع تشویقی شهرسازانه با جزئیات کامل‌تر تبیین خواهد شد، تصریح کرد: با اقدامات انجام‌شده در برنامه است تا در اوایل سال آینده شاهد تحول معنی‌دار در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده باشیم.

تخصیص ۱۰۰ هکتار زمین در مسجدسلیمان برای جابه‌جایی ۱۰ هزار خانواده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در پایان با اعلام این خبر که ۱۰۰ هکتار زمین در مسجدسلیمان با پیشنهاد برخی معاونین و موافقت وزیر راه و شهرسازی، برای جابجایی محلاتی که قریب به ۱۰ هزار خانواده به شدت در معرض خطر و ریزش و لرزش هستند و هم آلودگی‌های نفتی در منازل خود دارند، اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: ما باید هر چه زودتر این پروژه را با یک کار جهادی و با مشارکت بخش خصوصی به سرانجام برسانیم.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله (ص) تهران در سخنانی با اشاره به سیاست‌ها و اقدامات خصمانه دشمن از بدو انقلاب اسلامی و تحمیل کردن جنگ هشت ساله به ملت شریف ایران، به تشریح مسائل و مشکلات وارده به جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: با توجه به شرایط ابتدای انقلاب خساراتی که جنگ تحمیلی برای کشورمان به همراه داشت باعث شد که مسیر پیشرفت کشور به عقب بیافتد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیزاده همچنین به تشریح فتنه اخیر در پاییز سال جاری که با شعار دفاع از حقوق زنان کلید زده شد پرداخت و ضمن تحلیل برنامه‌ریزی‌های دقیق و اقدامات همه جانبه دشمنان ملت ایران، تاکید کرد: هدف از این اغتشاشات و ناآرامی‌ها براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران و تجزیه کشور بود که با عنایت خداوند متعال، بصیرت مردم آگاه و فهیم ایران که صف خود را از دشمنان انقلاب جدا کردند، جانفشانی‌ها و از خود گذشتگی‌های نیروهای نظامی، انتظامی، بسیجی و مردمی در تأمین امنیت و همچنین اقدام قاطع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موشک باران مقرهای گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق که بنا بود قسمت دوم برنامه‌ریزی دشمن را از طریق اقدامات تروریستی در خاک ایران اجرا کنند، این اهداف شوم نقش بر آب شد.

در پایان این جلسه از نیروهای بسیجی شرکت بازآفرینی شهری ایران که در جریان اغتشاشات اخیر کشور به صورت داوطلبانه برای تأمین امنیت مردم حضور فعال پیدا کرده بودند، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا