راه و شهرسازیمجله خبری

ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار در طرح نهضت مسکن در اولویت قرار بگیرد

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، دولت سیزدهم از همان ابتدای آغاز به‌کار خود اجرای پروژه نهضت مسکن را برای حل مشکل مسکن آغاز کرد و پس از آن ساخت مسکن به صورت یک یا ۲ طبقه و به عبارت دیگر افقی (حیاط دار) در طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است؛ طرحی که به گفته کارشناسان هم موجب کاهش هزینه‌های ساخت و هم افزایش سرعت اجرای این طرح‌ها خواهد شد.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که در بیش از ۹۰۰ شهری که کمبودی از نظر زمین نداریم، ساخت واحدهای مسکونی را به همراه تسهیلات به شکل ویلایی به مردم واگذار خواهد کرد؛ بنا بر این اولویت نخست در طرح نهضت ملی مسکن واگذاری زمین برای ساخت مسکن ویلایی تک‌واحدی در استان‌هایی است که زمین کافی در آنها وجود دارد.

«علی قنبری» کارشناس اقتصادی در مورد ساخت خانه‌های یک طبقه و حیاط دار در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: از نظر فرهنگی و اجتماعی ساخت خانه‌های حیاط دار با فرهنگ ایرانی‌ها تطابق بیشتری دارد و مردم بیشتر سبک این نوع خانه‌ها را می‌پسندند.

وی اضافه کرد: به هر حال استقلال عمل مردم در این خانه‌ها بیشتر بوده و خانه‌های یک طبقه مشکلات فرهنگی و اجتماعی که ساختمان‌های عمودی به همراه دارند، را آن‌چنان ندارند و رضایت مردم نیز بیشتر به سمت این خانه‌ها است.

قنبری اظهار کرد: بر همین اساس به خصوص در شهرهای کوچک که دارای زمین کافی هستند، ساخت مسکن‌های یک طبقه و ویلایی بهتر است که در اولویت قرار بگیرد.

این کارشناس اقتصادی گفت: بنابراین در شهرهایی که دارای زمین به‌اندازه کافی هستند، بهتر است به جای آپارتمان سازی، خانه‌های ویلایی که با فرهنگ، آداب و رسوم مردم سازگاری دارد در اولویت ساخت و ساز قرار داده شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا