مجله خبریراه و شهرسازی

جزئیات ساخت شهر جدید خلیج‌فارس در هرمزگان

پروژه ۱۸ هکتاری شهر جدید خلیج‌فارس با تامین مالی بانک مسکن و توسعه‌گری گروه سرمایه‌گذاری مسکن در استان هرمزگان احداث خواهد شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، عملیات اجرایی پروژه 18 هزار هکتاری شهر جدید خلیج فارس بندرعباس همزمان با اولین سفر رییس جمهور به استان هرمزگان طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، حسینی مدیرعامل بانک مسکن، جواهری تفتی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری مسکن آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: شهر جدید خلیج فارس در مجموع با مساحت 18 هزار هکتار اجرایی خواهد شد که در فاز نخست، عملیات اجرایی احداث این شهر در نزدیک به 1500 هکتار زمین در حوزه مسکونی جدید با ظرفیت 10 هزار واحد آغاز شد.

وی با بیان این‌که این بخش تحویل بانک مسکن شده است تا احداث این واحدها با توسعه بانک مسکن انجام شود، افزود: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب، کارهای اجرایی برای ساخت شهرهای ساحلی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس عملیات اجرایی ساخت شهرهای ساحلی خلیج‌فارس و مکران در استان هرمزگان با توسعه گری گروه سرمایه گذاری مسکن از مجموعه های تابعه بانک مسکن آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه شرکای راهبردی خوبی برای احداث این شهرها انتخاب شده‌ است، اضافه کرد: بانک مسکن و مجموعه های وابسته آن یکی از شرکای ما برای احداث این شهرهاست و تاکنون مجموعه بانک مسکن کارهای مهمی در ساخت مسکن و طرح نهضت ملی مسکن در کشور انجام داده است.

وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از از مجموعه بانک مسکن برای مشارکت در ساخت شهر ساحلی خلیج‌فارس، تاکید کرد:‌ ساخت این شهر با سرعت انجام می‌شود تا بتوان جمعیت مورد نظر را در آن ساکن کرد.

سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن نیز گفت: بانک مسکن در حال حاضر از تامین مالی برای ساخت مسکن در عرصه شهرسازی و تمدن‌سازی حضور بسیار پررنگی دارد. این بانک اکنون به بلوغی فراتر از ساخت و ساز در کشور رسیده و با حضور جدی خود در تلاش است به توسعه کلان کشور رونق بخشد. امیدواریم شاهد رشد ساخت مسکن در سراسر کشور با حضور بانک مسکن و بهره گیری از ظرفیت بالای این بانک باشیم.

تفاهم‌نامه همکاری مشترک برای ساخت شهر ساحلی خلیج‌فارس در حضور وزیر راه و شهرسازی، به امضای سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، محمدرضا جواهری تفتی مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن و سعید غفوری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران رسید.

عملیات احداث شهر ساحلی خلیج‌فارس با تامین مالی بانک مسکن و توسعه گری گروه سرمایه‌گذاری مسکن و شرکت های تابعه آن به‌عنوان بزرگترین مجموعه انبوه ساز کشور به اجرا درخواهد آمد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا