بورس و بازارمجله خبری

بازار گیج واحدهای کوچک و میان‌متراژ

به گزارش ساختمان آنلاین:  با وجود رکود حاکم بر بازار مسکن و طولانی بودن زمان فروش واحدهای مسکونی، بازار معاملات مسکن به خصوص در میان واحدهای ریزمتراژ و میان متراژ که بیشترین میزان تقاضای ملکی را در خود جای داده است با ابهام قیمتی مواجه شده است. به گونه‌ای که فاصله قیمت یک فایل با فایل مشابه در یک منطقه بعضا بنا به هیچ دلیلی یا بنا به دلایل نامعلوم، فاصله‌ای قابل توجه است.

 

11 copy

بررسی‌ها نشان می‌دهد هم اکنون نه تنها خریداران و متقاضیان بلکه فروشنده‌ها و عرضه‌کنندگان مسکن نیز در کشف قیمت واقعی واحدهای مسکونی با مشکل مواجه‌اند. حتی روایت برخی فعالان و واسطه‌های ملکی از جزئیات قیمتی فایل‌هایی که به بازار مسکن عرضه می‌شوند متفاوت است و ممکن است قیمت‌های اعلامی از سوی یک واسطه با قیمت اعلامی از سوی واسطه یا واسطه‌های دیگر فاصله قابل توجهی داشته باشد.

همین موضوع باعث شده است حتی معدود خریداران و متقاضیان مسکن حاضر در بازار که قصد خرید آپارتمان دارند با مشکل مواجه شده و پروسه خرید واحد از سوی آنها طولانی‌تر از زمان معمول شود. بسیاری از فروشنده‌های مسکن نیز در کشف و اعلام قیمت فروش واحدهای خود با مشکل مواجه شده‌اند. در حالی که برخی از واسطه‌ها قیمت واحد آنها را یک مقدار مشخص اعلام می‌کنند، برخی دیگر ممکن است قیمتی کاملا متفاوت (با فاصله محسوس، بیشتر یا کمتر از قیمت اعلام شده از سوی واسطه‌های دیگر) به آنها اعلام کنند.

همین موضوع نه تنها خریداران بلکه برخی متقاضیان فروش مسکن را بر سر انجام معامله در بازار گیج فعلی مردد کرده است. فروشنده‌ها هم‌اکنون با دو مشکل مواجه‌اند؛ یکی نگرانی از فروش واحد خود با قیمت کمتر از بازار و دیگری طولانی شدن پروسه فروش و عدم موفقیت آنها برای فروش واحد به دلیل قیمت‌گذاری سطح بالا و نبود قدرت خرید بین متقاضیان.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا