مجلس و ارگان هامجله خبری

68درصد بافت‌روستایی ورامین فرسوده است

به گزارش ساختمان آنلاین: حمیدرضا روستایی در جلسه ستاد بارآفرینی که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار داشت: دولت به منظور بازسازی بافت فرسوده مناطق روستایی، اعتبارات بسیار مناسبی را اختصاص داده و لازم است تا از این شرایط به خوبی استفاده کرده و مشکلات موجود در مناطق روستایی را برطرف کرد.

وی افزود: دولت به منظور نوسازی و مقاوم سازی منازل فرسوده روستایی تسهیلات ویژه‌ای را در اختیار روستائیان قرار داده که از جمله می‌توان به ارائه ۱۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه، هشت میلیون تومان کمک بلاعوض بابت تخریب واحد فرسوده و اعطاء ۵۰ میلیون تومان وام ارزان قیمت پنج درصد با بازپرداخت ۱۵ ساله اشاره کرد.

روستایی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با سپاه سیدالشهداء استان تهران، این نهاد نیز در موضوع نوسازی بافت روستایی وارد عمل شده و تا ۱۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض برای هر واحد هزینه می‌کند.

وی اظهار داشت: اگر افراد تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام(ره) باشند، ۲۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان نیز تسهیلات قرض‌الحسنه نیز دریافت می‌کنند که لازم است این افراد شناسایی شده و لیست آن‌ها به بنیاد مسکن ارائه شود.

وی افزود: با کمک خیرین بخشی از مصالح ساختمانی مورد نیاز نوسازی بافت فرسوده روستایی نیز تأمین می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: در حال حاضر از مجمومع ۲۲۶ هزار واحد مسکونی روستایی استان تهران، ۱۰۴ هزار واحد مسکن روستایی فرسوده است که تلاش می‌شود با اعطا تسهیلات ویژه و همراهی سپاه پاسداران، این واحدها نوسازی و مقاوم‌سازی شود.

ورامین ۴۳۰ هکتار بافت فرسوده شهری دارد

فرماندار ورامین نیز در این جلسه گفت: شهرستان ورامین علاوه بر ۶۷ درصد بافت فرسوده روستایی، از ۴۳۰ هکتار بافت فرسوده شهری نیز برخوردار است که به منظور پیشگیری از بروز تلفات انسانی در حوادث غیرمترقبه، لازم است هر چه سریعتر این بافت‌های فرسوده نوسازی شود.

حسین کاغذلو افزود: بافت فرسوده و قدیمی و کوچه‌ها و خیابان‌های کم‌عرض، امکان امدادرسانی را نیز در صورت بروز حادثه نظیر زلزله غیرممکن می‌سازد.

وی اظهار داشت: دولت تسهیلات ویژه خود را برای نوسازی بافت فرسوده روستایی اختصاص داده و بانک‌ها باید با تسهیل شرایط ، روستائیان را به استفاده از این تسهیلات ترغیب کنند.

وی تأکید کرد: بانک‌های عامل می‌توانند با ایجاد شرایط لازم برای ضمانت‌های زنجیره‌ای روستائیان، امکان برخورداری همه افراد از تسهیلات اعطا شده از سوی دولت را فراهم کنند.

کاغذلو افزود:دهیاران روستاهایی که از بافت فرسوده برخوردارند موظفند تا در کمترین زمان نسبت به شناسایی و اولویت‌بندی بافت‌های فرسوده اقدام و زمینه نوسازی این اماکن را فراهم کنند.

ورامین با دو بخش مرکزی و جوادآباد و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا