صنایع ساختمانیمجله خبری

11500 مسکن روستایی مقاوم‌سازی شدند

به گزارش ساختمان آنلاین:  مسعود رضایی در مراسم تودیع و معارفه مدیر بنیاد مسکن دورود که ۲۴ آبان‎ماه برگزار شد، با اشاره به حدود ۱۵ هزار واحد مسکن روستایی در شهرستان دورود، اظهار کرد: با بهسازی و بازسازی بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی در شهرستان دورود، میانگین مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی در این شهرستان به بیش از ۷۶ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای پیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی تا سال ۱۳۹۶ حدود ۲۵۰ هزار مترمربع از معابر روستایی شهرستان دورود آسفالت شده که طی سه سال گذشته با جهشی چشمگیر بیش از ۳۸۰ هزار مترمربع از معابر روستایی این شهرستان آسفالت شده که یک ونیم برابر کل سنوات بعد از پیروزی انقلاب بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با تأکید بر اهمیت ایمن‌سازی روستاهای استان در برابر بلایای طبیعی، خاطرنشان کرد: بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات حوادثی ماده ۱۰ جهت احداث کانال سنگی در ۹ روستای شهرستان دورود صرف شده است.

رضایی با اشاره به خسارات ناشی از سیل فرودین ماه سال ۹۸ به واحدهای مسکونی شهرستان دورود، اضافه کرد: ۲۴۰۰ واحد آسیب‌دیده از سیل در شهرستان دورود تعمیر و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی سیل‌زده در این شهرستان احداث شده است.

وی ظرفیت‌های بالای گردشگری دورود را فرصتی ارزشمند برای رونق و توسعه این شهرستان دانسته و افزود: در حوزه گردشگری سه روستای بخش مرکزی و دو روستای بخش سیلاخور به‌عنوان روستاهای هدف گردشگری معرفی شده که مراحل تهیه طرح و تصویب آن‌ها در استان در دست پیگیری و اقدام است.

بیرانوند فرماندار شهرستان دورود با اشاره به وجود پتانسیل‌های بالا در حوزه گردشگری در روستاهای شهرستان دورود تصریح کرد: اجرای کامل طرح هادی در روستاهای طرح هدف گردشگری بستر رشد و رونق اقتصاد خانوارهای روستایی را فراهم خواهد کرد.

وی تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌فرمان معمارکبیرانقلاب اسلامی را گامی مهم در راستای خدمت به محرومین جامعه دانسته و افزود: خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی الگویی ارزشمند و کم‌نظیر در راستای توسعه، عمران و آبادانی کشور است.

گفتنی است، در این مراسم وحیدمهرانفر به‌عنوان مدیر بنیاد مسکن شهرستان دورود معرفی و از زحمات احمد دالوند مدیر اسبق این شهرستان قدردانی به عمل آمد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا