بورس و بازارمجله خبری

قیمت یک آپارتمان 50 متری در تهران چند؟

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، گفتیم به‌طور میانگین، چون رقم ۴۵ میلیونی که بانک‌ مرکزی به‌عنوان متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در منطقه هشت اعلام کرده شامل محله‌های دیگری مثل نارمک و هفت‌حوض می‌شود و فقط مختص تهرانپارس غربی نیست.

به‌این ترتیب خرید یک آپارتمان ۵۰ متری که معمولا یک اتاق خواب دارد و آمار‌های رسمی آن را جزو متراژ‌های محبوب در معاملات پایتخت نشان می‌دهد، تقریبا دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون در تهرانپارس غربی بودجه می‌خواهد. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر از امکاناتی مثل آسانسور یا پارکینگ چشم‌پوچی کنیم، امکان خرید آپارتمان در تهرانپارس غربی با بودجه کمتر وجود دارد.

قیمت آپارتمان ۵۰ متری در تهرانپارس غربی را دقیقا دو میلیارد تومان اعلام کرده‌اند که یعنی فروشنده منتظر خریداری است که توانایی پرداخت ۴۰ میلیون بابت هر متر را داشته باشد. رقمی که نشان می‌دهد این آپارتمان یکخوابه نسبت به میانگین قیمت مسکن در منطقه هشت متری پنج میلیون کمتر آگهی شده است، اما درواقع نداشتن پارکینک و آسانسور بابت واحدی که در طبقه سوم ساخته شده، در این قیمت‌گذاری بی‌تاثیر نبوده است و علاوه بر آن، از عمر بنا تقریبا ۱۸ ساله واحد هم نباید غافل باشیم.

یا مثلا واحد ۵۰ متری دیگری را همان حوالی با قیمت ۲.۱ میلیارد آگهی کره‌اند که این یکی نسبت به مورد قبلی علاوه بر آسانسور و پارکینگ، انباری هم ندارد. از یک طرف دیگر عمر بنا واحد به سال ۸۲ یعنی حدود ۱۹ سال پیش بر‌می‌گردد.

قیمت آپارتمان در تهرانپارس توسط برخی فروشنده‌ها تقریبا معادل متوسط قیمت مسکن در این بخش از شهر اعلام می‌شود؛ یعنی تقریبا متری ۴۵ میلیون تومان. مثل فروشنده‌ای که واحد ۵۰ متری خودش را با رقم دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون برای فروش گذاشته است.

در مشخصات این واحد که یک اتاق خواب داخل آن ساخته شده، به وجود آسانسور و انباری اشاره شده، اما خبری از پارکینگ نیست و عمر بنا واحد به سال ۹۲ یعنی تقریبا یک دهه قبل برمی‌گردد. آپارتمان ۵۰ متری دیگری را تقریبا ۲.۵ میلیارد در تهرانپارس غربی آگهی کرده‌اند.
این یکی سال ۸۳ ساخته شده و رقم ۴۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی که فروشنده بابت هر متر آن زیرنظر دارد، قیمت کل واحد را به دو میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان رسانده است. در بخش امکانات به‌جز انباری چیز دیگری وجود ندارد و نداشتن آسانسور برای واحدی که طبقه دوم واقع شده، ایراد دیگری برای آن به‌حساب می‌آید.

واحد‌هایی که تا اینجا بررسی کردیم، تقریبا معادل یا کمتر از متوسط قیمت منطقه هشت آگهی شده‌اند، اما بررسی جدید‌ترین فایل‌های ارائه شده در تهرانپارس غربی نشان می‌دهد خرید آپارتمان ۵۰ متری در این محدوده می‌تواند بیش از سه میلیارد یعنی بیشتر از متوسط قیمت مسکن در منطقه هشت تمام شود.

قیمت آپارتمان ۵۰ متری در تهرانپارس غربی توسط فروشنده‌ای سه میلیارد و ۵۰ میلیون درنظر گرفته شده است. رقمی که ارزش هر متر از آن را حدود ۶۱ میلیون نشان می‌دهد و با میانگین قیمت مسکن در مناطق گران‌تری مثل منطقه پنج که تقریبا در شمال پایتخت قرار دارد، برابری می‌کند.

عمر بنا این واحد ۵۰ متری به پنج سال می‌رسد و به‌قول املاکی‌ها به‌شکل فول‌امکانات یعنی با پارکینگ، انباری و آسانسور فروخته می‌شود. در همان حوالی آپارتمان ۵۰ متری دیگری را سه میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان می‌فروشند که خریدار بابت هر مترمربع از این واحد باید ۶۷ میلیون ناقابل جور کند.
این واحد طبقه سوم قرار دارد، سال ۹۳ ساخته شده و فروشنده از آسانسور، انباری و پارکینگ برای توصیف امکانات آن اسم برده است. آپارتمان ۵۰ متری دیگری را در تهرانپارس غربی با قیمت سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون می‌فروشند که باید ارزش هر متر از آن را حدود ۷۸ میلیون درنظر بگیریم.

این عدد حداقل طبق آمار‌های رسمی فقط از میانگین قیمت مسکن در مناطق یک و سه کمتر است. عبارت نوساز و کلید‌ نخورده احتمالا همان چیزی است که به فروشنده جسارت اعلام این نرخ را داده و از طرفی واحد با امکانات کامل آگهی شده است.

عمر بنا مشخصات

 

قیمت کل قیمت هر مترمربع

 

۱۸ سال بدون پارکینگ و آسانسور

 

۲.۱ میلیارد تومان ۴۲ میلیون تومان
۱۹ سال بدون پارکینگ، انباری و آسانسور ۲.۱ میلیارد تومان ۴۲ میلیون تومان
۹ سال بدون پارگینگ ۲.۳ میلیارد تومان ۴۶ میلیون تومان
۱۸ سال بدون پارکینگ و آسانسور ۲.۴۸ میلیارد تومان ۴۹.۶ میلیون تومان
پنج سال انباری،‌پارکینگ‌و‌آسانسور ۳.۰۵ میلیارد تومان ۶۱ میلیون تومان
هفت سال انباری،‌پارکینگ‌و‌آسانسور ۳.۳۵ میلیارد تومان ۶۷ میلیون تومان
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا